معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آن چه برای من بسیار حائز اهمیت است، ضرورت همبستگی اهالی رسانه با خبرنگار آزاده و آزاد اندیش جمهوری اسلامی ایران است که در ایتالیا زندانی است. محمدعلی رامین درمصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: اگر دولت ایتالیا برای ارضای خواسته‌های ظالمانه آمریکا، انگلیس و اسرائیل بخواهد با همکاران رسانه‌ای ما این گونه برخورد کند، قطعا از این پس شاهد برخورد متقابلی با اهالی رسانه‌ای این کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ایتالیایی‌ها به علت آن که خبرنگار صدا و سیما برخی حقایق جامعه آنان را بازگو کرده است با عصبانیت و خشم غیرقابل کنترل خود با او برخورد کرده‌اند.

رامین افزود‌: دروغ پراکنی و شایعه‌سازی علیه خبرنگار خوش سابقه ایرانی در ایتالیا‌، نسبت دادن اتهامات واهی و زندانی کردن وی مهر تاییدی بر عملکرد مستبدانه دستگاه‌های سیاسی‌، پلیسی در غرب است.

رامین تاکید کرد‌: از این که برخی مطبوعات داخلی در چند روز اخیر درباره بازداشت خبرنگار کشورمان در ایتالیا سکوت کرده‌اند بسیار متعجبم و امیدوارم روزهای آینده همدلی و همبستگی رسانه‌ای خود را با این خبرنگار به گوش جهانیان برسانند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظاری که از اهالی رسانه اعم از خبرنگاران صدا و سیما،‌ خبرگزاری‌ها و مطبوعات داریم آن است که با فریادی هماهنگ، آزادی و استقلال عمل آن دسته از خبرنگاران جهان را که در کشورهای غربی با اتهامات ناروا به اسارت گرفته شده‌اند، فریاد بزنیم.