وزارت کار مسوول مستقیم ایجاد اشتغال نیست

وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه تاکید بر نداشتن مسوولیت مستقیم در ایجاد اشتغال به معنی نپذیرفتن مسوولیت نیست، گفت: بر اساس قوانین کشور در این زمینه تقسیم کار صورت گرفته است. به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی‌صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود را از وظایف راهبردی وزارت کار اعلام کرد و گفت: وزارت کار مسوول مستقیم ایجاد اشتغال نیست.

وزیر کار و امور اجتماعی به وظایف مصرح در قانون در خصوص وظایف دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: وزارت کار با اجرای مسوولیت‌های خود در زمینه صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود به بهبود فضای کسب و کار کشور کمک می‌کند که این روند تسهیل گر فرآیند ایجاد فرصت‌های شغلی و کارآفرینی است.

شیخ‌الاسلامی ‌رونق فضای کسب و کار را مهم‌ترین مولفه در ایجاد اشتغال دانست و با اشاره به اینکه اگر فضای کسب و کار مهیا باشد بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری مشارکت می‌کند، افزود: در سطح کلان باید گفت ایجاد اشتغال مسوولیت تمامی ‌ارکان و اجزای حاکمیت و همچنین خود مردم است و اگر دولت فضا را مهیا کند، اما مردم مشارکت نکنند قطعا شغلی ایجاد نمی‌شود.

وی به تعاملات بازارهای ۴ گانه اقتصادی در هر کشوری اشاره کرد و بیان داشت: اشتغال از درون تعاملات و مناسبات این بازارها در داخل و همچنین در خارج از کشور تاثیر می‌پذیرد؛ بنابراین در حوزه بازار کار باید همه دستگاه‌ها برای توسعه فرصت‌های شغلی همسو باشند تا بازار کار رونق بگیرد، بنابراین باید اذعان کرد دولت و مردم در این زمینه مسوولیت دارند.