وزیر راه و ترابری با اشاره به دستور رییس‌‌جمهور مبنی بر خروج خلبانان روسی از کشور طی یک برنامه زمانبندی شده، گفت: وزارت راه و ترابری مهلتی در حدود دو ماه تعیین کرده است که پس از اتمام این مدت زمان، تمامی خلبانان روسی باید از کشور خارج شوند. حمید بهبهانی در گفت‌وگو با فارس افزود: وقتی کشورمان خود خلبانان حرفه‌ای و متخصص فراوانی دارد، ضرورتی ندارد که برای پروازهای خود از کشور‌های خارجی خلبان وارد کنیم. وی اظهار کرد: این مورد تامل‌انگیز است که در برخی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، ‌از خلبانان روسی استفاده می‌شود.

وزیر راه و ترابری در مورد افزوده شدن هواپیما به ناوگان هوایی کشور اظهار کرد: در تلاش هستیم که برخی هواپیماها را به کشور وارد کنیم که فعالیت‌ها تاکنون در این‌باره مثمرثمر بوده است. وی با اشاره به این که برخی شرکت‌های هواپیمایی به دلیل عدم وجود منابع مالی لازم و کافی اقدام به خرید و ورود هواپیماهای ارزان قیمت و پرمصرف می‌کنند، تصریح کرد: اینگونه هواپیماهای ارزان ‌قیمت بسیار خطرناک هستند.‌

وزیر راه و ترابری با بیان اینکه هم‌اکنون در ناوگان هوایی کشور‌ ۱۹۳ فروند هواپیما وجود دارد،‌ تصریح کرد‌: تنها حدود ۱۲۰ فروند از هواپیماهای موجود ناوگان هوایی ایران فعال است و بقیه هر کدام به دلایل خاصی زمین‌گیر است. وزیر راه و ترابری با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش تعمیرات اساسی هواپیما می‌توان سالانه تنها حدود سه فروند هواپیما را اورهال کرد، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود۶۰ الی ۷۰ فروند هواپیمای زمین‌گیر در کشور وجود دارد.