جواد مجابی گفت: کتاب‌های در انتظار دریافت مجوزش به حدود پنج‌هزار صفحه رسیده است. این شاعر، نویسنده و منتقد، مجموعه‌های شعر «در گردش بیشه‌های تابستان»، «شبانگاهان ایرانی»، «ترانه‌های مجوسان»، «این دیوانگان و باران» و «کلیات اشعار» را به همراه جلد دوم مجموعه مقالات با نام «نگاه کاشف گستاخ» و همچنین یادداشت‌هایی درباره شعر و آثار تجسمی با عنوان «نام‌ها بین سکوت و صدا» در انتظار دریافت مجوز نشر دارد. به گفته او، این آثار از حدود چند ماه تا دو سال است که در انتظار دریافت مجوزند. همچنین مجموعه گفت‌وگو‌ها و یادداشت‌های او با نام «شکل نوشتنم هستم» به تازگی برای دریافت مجوز نشر ارائه شده است.

امروز، تشییع پیکر محمد خوانساری

مراسم تشییع پیکر محمد خوانساری که در سن ۸۸ سالگی درگذشت، صبح امروز برگزار می‌شود. مراسم تشییع پیکر خوانساری، بنا به وصیت این پیشکسوت فقید ادبیات و فلسفه، ساعت ۹ صبح از مسجد دانشگاه تهران تشییع و در بهشت‌ زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود. همچنین مراسم ترحیم این عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۱۵ روز سه‌شنبه (۱۸ اسفندماه) در مسجدالرضا (ع) برگزار خواهد شد. او متولد سال ۱۳۰۰ در اصفهان بود و در رشته‌های فلسفه و علوم تربیتی و زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرده بود. همچنین از دانشگاه سوربن، دکترای منطق و فلسفه داشت. از جمله آثار این استاد فلسفه به کتاب «منطق صوری»، «مقولات» (ترجمه از ارسطو) و «صرف و نحو و اصول تجزیه و ترکیب» در ۱۵ جلد می‌توان اشاره کرد.

۱۲۰۰ اثر در سومین جشنواره اعتیاد و رسانه

فرزین رحیم‌نظری، رییس سومین جشنواره اعتیاد و رسانه با اشاره به اینکه امسال حدود ۱۲۰۰ اثر در جشنواره اعتیاد و رسانه شرکت کرده است، گفت: مهلت ارسال آثار پایان یافته و ارزیابی آثار رسیده به جشنواره آغاز شده است. وی افزود: خوشبختانه استقبال گسترده‌ای از سومین جشنواره اعتیاد و رسانه به‌عمل آمده است و تا روز آخر، شاهد رسیدن آثار جدید بودیم.

پخش آنلاین اجراهای تئاتر شهر

مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر از پخش آنلاین اجراهای سالن اصلی مجموعه در سال ۸۹ در سراسر ایران خبر داد. مجید امرایی گفت: در ادامه فعالیت‌های مجموعه تئاتر شهر و بنا به برنامه‌‌ریزی‌هایی که مدیریت تئاتر شهر انجام داده، در سال آینده روابط عمومی مجموعه نیز توجه ویژه‌ای به جوانان،‌ هنرهای مرتبط با تئاتر، ارتباط سریع‌تر با مخاطبان جهت جذب مخاطب، ورود در حوزه تخصصی آموزش غیرحضوری تئاتر یا کار روی نمایشنامه‌هایی با مفاهیم قرآنی و پخش جلسات نقد و بررسی کانون ملی منتقدان تئاتر به صورت آنلاین از طریق سایت تئاتر شهر دارد.