ایران آماده است دستاوردهای علمی خود را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به حمایت ایران از همکاری کشورهای اسلامی افزودند: جمهوری اسلامی ایران آماده است دستاوردهای علمی و صنعتی خود را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس وزرای صنایع کشورهای عضو گروه دی هشت با اشاره به مشترکات فرهنگی و اسلامی، موقعیت بسیار حساس جغرافیایی در آسیا و آفریقا، جمعیت یک میلیاردی و منابع انرژی این کشورها خاطرنشان کردند: همکاری‌های این هشت کشور می‌تواند الگویی برای تمام کشورهای مسلمان باشد و استمرار همکاری‌های صنعتی، یقینا تاثیرات مثبتی بر دنیای اسلام و این هشت کشور خواهد گذاشت.

ایشان با اشاره به حمایت ایران از همکاری کشورهای اسلامی از ابتدای ایجاد گروه دی هشت افزودند: جمهوری اسلامی ایران آماده است دستاوردهای علمی و صنعتی خود را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد.

رهبر انقلاب اسلامی به استفاده کشورهای سلطه‌گر از دانش و صنعت برای سلطه بر دیگر کشورها اشاره و خاطرنشان کردند: کشورهای اسلامی باید با استفاده از توانمندیهای عظیم انسانی و منابع سرشار طبیعی، استعدادهای برجسته و همکاری‌های مشترک با یکدیگر، کشورهای خود را به جایگاه شایسته ارتقا دهند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای بر ضرورت اجرایی کردن توافقات نشست تهران تاکید کردند و افزودند: هشت کشور عضو، خود را موظف به عملیاتی کردن این توافقات بدانند و با ایمان و توکل به خدا در راه افزایش بیش از پیش همکاری‌ها و پیشرفت صنعتی گام بردارند.

در ابتدای این دیدار محرابیان وزیر صنایع و معادن کشورمان گفت: با ابتکار جمهوری اسلامی ایران، نخستین اجلاس وزرای صنایع کشورهای عضو گروه دی ۸ در تهران برگزار شد که نقطه عطفی در همکاری‌های این کشورها قلمداد می‌شود.