مهم‌ترین وظیفه، ارائه تصویر درست از انقلاب اسلامی‌ است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌صبح دیروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ‌‌ایران در خارج از کشور، اقتدار حقیقی برای کشور را اقتدار فرهنگی دانستند و تاکید کردند: ارائه تصویر درست و واقعی از نظام جمهوری اسلامی و واقعیت‌ها و پیشرفت‌های‌ ایران امروز، در کنار ترویج زبان و ادبیات فارسی از جمله وظایف سنگین سفیران فرهنگی نظام اسلامی ‌است. ایشان با اشاره به جایگاه و اهمیت فعالیت‌ها و ارتباطات فرهنگی افزودند: اگر کار فرهنگی به درستی انجام شود و بر ذهن و فکر و عاطفه افراد تاثیرگذار باشد، قطعا برخی خلاءهای احتمالی در عرصه دیپلماسی یا ارتباطات تجاری و اقتصادی پر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی‌با اشاره به شیوه و روش کشورهای استعمارگر برای رسیدن به اهداف نادرست و ظالمانه خود با استفاده از روابط و نفوذ فرهنگی خاطرنشان کردند: ‌این کشورها با حرکت فرهنگی، اهداف غیرانسانی خود را دنبال می‌کنند؛ در حالی که در نظام اسلامی‌که برخاسته از سخن حق و تفکرات ناب الهی است، باید از روش‌ها و ابزار فرهنگی استفاده بهتر و شایسته‌تری شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انزوای حقیقی را انزوای فرهنگی دانستند و افزودند: اگر کار فرهنگی به درستی انجام شود، هیچ عاملی نمی‌تواند کشور را منزوی کند.

ایشان با تاکید بر اهمیت و نقش فعالیت سفیر فرهنگی، خاطرنشان کردند: سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی‌ایران خط مقدم جبهه فرهنگی در عرصه بین‌المللی هستند و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌ نیز مرکز اصلی ‌این جبهه فرهنگی است.

رهبر انقلاب اسلامی‌ سپس به تبیین وظایف سنگین سفیران فرهنگی پرداختند و افزودند: ارائه تصویر درست از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ‌برای مردم دنیا و همچنین مسوولان کشورها یکی از وظایف مهم و کارهای بزرگ سفیران فرهنگی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش گسترده تبلیغاتی جبهه استکبار برای ارائه چهره‌ای مخدوش از نظام اسلامی‌ خاطرنشان کردند: آنها قصد دارند با ارائه یک چهره مخدوش از نظام جمهوری اسلامی، مردم دنیا و علاقه‌مندان به ‌این نظام را بدبین کنند و از تاثیر معنوی و روحی انقلاب اسلامی ‌بکاهند. بر همین اساس، مهم‌ترین وظیفه نمایندگان فرهنگی، ارائه یک تصویر درست از انقلاب اسلامی ‌است.

رهبر انقلاب اسلامی ‌لازمه ارائه تصویر درست از نظام اسلامی ‌را، تعریف صحیح از اسلام دانستند و تاکید کردند: بدخواهان و مستکبران تلاش دارند تا اسلامی‌ را به جهانیان معرفی کنند که یا اسلام متحجر یا اسلام بی‌خاصیت لیبرالی باشد؛ در حالی که اسلام واقعی و ناب مورد نظر نظام اسلامی، دارای مفاهیم والا، عمیق و روشن از انسان، خدا، جهان آینده و نیازهای مادی و معنوی بشریت است. حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای، معرفی پیشرفت‌های چشمگیر علمی ‌و معرفی ادب و هنر کشور را از دیگر وظایف نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ‌ایران برشمردند. ایشان معرفی جلوه‌های مردم سالاری کشور و اجتماعات عظیم مردمی‌را یکی دیگر از وظایف سفیران فرهنگی دانستند و با تاکید بر‌اینکه جلوه‌های دینی یکی دیگر از واقعیات مهم کشور است، افزودند: حضور معنوی و عاشقانه قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان در مراسم مذهبی اعم از جلسات قرآن، دعا، و عزاداری‌ها، یک رویداد بزرگ در کشور است که باید با هنرمندی و مستندسازی، به مردم دنیا نشان داده شود.

رهبر انقلاب اسلامی، معرفی ایران امروز را مورد تاکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: باید در کنار معرفی عمق فرهنگ و تمدن کشور، ‌ایران امروز هم برای جهانیان معرفی شود.

ایشان مساله زبان و ادبیات فارسی را بسیار مهم دانستند و تاکید کردند: یکی از وظایف اصلی سفیران فرهنگی، ترویج زبان فارسی از طریق پیگیری کرسی‌های زبان فارسی در مراکز علمی‌و دانشگاهی است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌قدردانی کردند. در ابتدای ‌این دیدار آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌در سخنانی با تاکید بر‌اینکه دیپلماسی عمومی ‌از بدیهیات ماموریت سفیران فرهنگی است، گفت: توجه بیش از پیش به آموزش و گسترش زبان فارسی، ارائه واقعیت‌های ‌ایران،‌ ایجاد نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و برگزاری هفته‌های فرهنگی از جمله اقدامات نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ‌ایران در خارج از کشور است.