معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در چهارمین همایش چهارشنبه سوری ایمن گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و اخذ دستورات قضایی، قضات ویژه‌ای در رابطه با پرونده‌های تشکیل شده در چهارشنبه آخر سال مد نظر قرار می‌گیرند تا افرادی که مخل آرامش بوده و دستگیر شده‌اند، در همان روز تعیین تکلیف شوند. به گفته معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افراد سابقه‌دار و اراذل و اوباش تحت مراقبت بوده و در شب چهارشنبه سوری میهمان پلیس خواهند بود تا دست به اقداماتی نزنند. وی خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از وقوع جرم، پلیس از افراد سابقه‌دار هم تعهد گرفته تا در این مراسم مرتکب تخلفی نشوند.

سرهنگ خانچرلی با اشاره به استقرار ایستگاه‌های ایست و بازرسی در نقاط مختلف پایتخت و کنترل ورودی‌های شهر اضافه کرد: حدود ۲۱ تن انواع مواد محترقه قاچاق تحت پوشش دستمال کاغذی که تا تهران رسیده بود، در ایستگاه‌های بازرسی توسط پلیس آگاهی تهران کشف شد.

وی تشکیل جلساتی با اعضای هیات مدیره مجتمع‌های مسکونی را از دیگر اقدامات پلیس برای پیشگیری از وقوع حوادث چهارشنبه سوری عنوان کرد و افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با انبارهای مواد در سطح تهران بنا است صاحبان این انبارها مراقب باشند تا این مواد از انبارهای مذکور خارج نشود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ستاد بحران با حضور نمایندگان و دستگاه‌های امنیتی، نظامی و سازمان‌های ذی‌ربط در رابطه با مراسم چهارشنبه آخر سال تشکیل خواهد شد، اضافه کرد: طرح ویژه ترافیکی در یک روز پیش از مراسم چهارشنبه آخر سال اجرا خواهد شد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به همکاری‌های مطلوب با دستگاه‌های اجرایی همچون اورژانس، آتش‌نشانی و غیره، چهارشنبه سوری امسال به صورت مطلوبی برگزار شود.