معاون پارلمانی رییس‌جمهور، طرح کمیسیون ملی انتخاباتی را خلاف اصل ۹۹ قانونی اساسی دانست و تصریح کرد: این اصل، نظارت در همه مراحل انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری را در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهد و این در حالی است که نظر نهایی «احراز صلاحیت‌ها» در این طرح در اختیار کمیسیون ملی انتخابات قرار می‌گیرد. میرتاج‌الدینی معاون پارلمان رییس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا، اظهار کرد: طرحی که بتواند منجر به رفع معضلات انتخابات شود، توسط وزیر کشور سابق به رهبری نوشته شده بود و مربوط به دو سال قبل است و در آن درخواست پیشنهاد طرحی به نام کمیسیون ملی انتخابات نبوده است.

وی افزود: در واقع آن چیزی که در این میان، توجه را جلب می‌کند پیشنهاد کمیسیون ملی انتخابات است که مبنای قانونی ندارد و در نامه وزیر کشور هم به رهبری به آن پرداخته نشده بود و مخصوصا طرح این پیشنهاد بعد از گذشت ۸ ماه از انتخابات دهم رییس‌جمهوری و سرکوبی فتنه با تدیبر رهبری و حمایت مردم، جای تعجب دارد.

میرتاج‌الدینی در رابطه با دفاع محسن رضایی از طرح کمیسیون ملی انتخابات، تصریح کرد: پیشنهادی که رو به بطلان است و ابعاد مختلف آن کاملا نشان می‌دهد که مورد قبول نخبگان و سیاسیون کشور نخواهد بود، چرا باید در کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت بررسی شود و بعد به صحن مجمع برود؛ هرچند که همه می‌دانند که پیشنهاد شدنی نیست.