یک تشکل مدافع شرکت‌های چندملیتی در آمریکا هشدار داد که تلاش‌های دولت آمریکا برای تحریم‌ ایران می‌تواند ضربه خسارت‌آوری به اقتصاد این کشور وارد آورد. به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که دولت باراک اوباما با ادامه سیاست دولت‌های قبلی آمریکا سعی دارد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند بخش خصوصی این کشور مخالفت صریح خود را با این رویکرد اعلام کرده است.

اتاق بازرگانی آمریکا، بیزینس راندتیبل، انجمن ملی صنعتگران آمریکا و شورای ملی تجارت خارجی آمریکا از جمله تشکل‌های متعلق به بخش خصوصی آمریکا هستند که مخالفت صریح خود را با تحریم ایران اعلام کرده‌اند.

یک مقام شورای ملی تجارت خارجی آمریکا با اشاره به این سیاست به اینتر پرس سرویس گفت:این کار مثل آن است که به پای خودت شلیک کنی. ریچارد ساوایا افزود: در اقتصاد به هم پیوسته جهان، تحمیل تحریم‌هایی علیه شرکت‌های خارجی همکاری کننده با ایران به آن معنی است که رابطه شرکت‌های آمریکایی با این شرکت ها قطع می‌شود و این سناریو نه تنها در بخش انرژی، بلکه در بخش‌هایی مثل ساختمان، صنعت و خدمات اتفاق خواهد افتاد و احتمالا ضربه خسارت آوری به اقتصاد آمریکا وارد خواهد آورد. شورای ملی تجارت خارجی آمریکا یک گروه لابی کننده است که نماینده منافع بزرگ‌ترین شرکت‌های چند ملیتی در این کشور است.