مرکز مدیریت راه‌ها از اعمال محدودیت تردد در محور بندعباس - بندر خمیر (باند رفت حد‌فاصل سه راهی گچین - دوربرگردان گچین)، مسیر نیشابور - باغچه و برخی دیگر از محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.‌ ‌به گزارش فارس، طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور هم‌اکنون اغلب راه‌های اصلی باز است و رفت‌وآمد در آنها جریان دارد.

‌بنابر اعلام این مرکز رانندگانی که قصد عبور از محور‌های برف‌گیر و کوهستانی را دارند لازم است وسیله نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند. طبق این اطلاعیه محور کنارک - زر‌آباد - جاسک واقع در استان سیستان و بلوچستان به علت جاری شدن سیل تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور بندرعباس - بندر خمیر (باند رفت حد‌فاصل سه راهی گچین - دوربرگردان گچین) واقع در استان هرمزگان به دلیل بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های محلی در کیلومتر ۴۲ از ساعت پنج صبح ۱۰ اسفند تا اطلاع بعدی مسدود است؛ مسیر جایگزین محور بندرعباس - تازیان - کهورستان - بندرخمیر است که به صورت رفت و برگشت تردد برقرار است. باند برگشت محور نیشابور - باغچه حد‌فاصل ابتدای محور تا کیلومتر ۴۲ به علت اجرای عملیات راهداری از ۱۴ بهمن‌ماه به مدت یک ماه تردد وسایل نقلیه با محدودیت انجام می‌شود که توجه به علائم منصوبه به رانندگان توصیه می‌شود.

‌در مسیر مشهد ـ تربت حیدریه حدفاصل کیلومتر ۵۵ الی ۹۲ از تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه به مدت بیست روز بین ساعات ۸ الی ۱۴ همزمان با عبور ترافیک عملیات راهداری انجام می‌شود که توجه به علائم نصب شده به راننده‌ها توصیه می‌شود. ‌طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها، راه‌ دارخانه‌های بین‌راهی در سطح کشور آماده پذیرش هموطنانی که در سطح راه‌ها دچار مشکل شده‌اند، است و راهداران مستقر در طول راه‌ها نیز آماده خدمت‌رسانی به رانندگان وسایل نقلیه هستند. ‌مرکز مدیریت راه‌ها با شماره تلفن‌های گویای ۱۴۱، ۸۸۹۲۵۲۵۲ به طور شبانه‌روز پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌ها است.