پیشنهاد انتفاضه رسانه‌ای علیه صهیونیسم

دنیای‌اقتصاد- دومین روز از همایش «همبستگی اسلامی برای آینده فلسطین» دیروز در حالی با حضور سران مقاومت فلسطین در تهران برگزار شد که مقامات ارشد امنیتی جمهوری اسلامی، شاخص‌ترین سخنرانان آن بودند. حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران در این همایش از آمادگی وزارتخانه متبوعش برای «کمک به گروه‌های فلسطینی در به راه انداختن یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای در شبکه مجازی علیه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل» تحت عنوان انتفاضه رسانه‌ای خبر داد و سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران نیز با تاکید بر اینکه دوران موفقیت و پیروزی آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که با مقاومت فلسطین، «پیروزی نهایی را شاهد باشیم.»

مصلحی: جهان اسلام با وحدت در کنار مقاومت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر اطلاعات در همایش «همبستگی اسلامی برای آینده فلسطین» گفت: جهان اسلام باید با وحدت در کنار مقاومت قرار گیرد؛ چرا که امروز روند سکوت جهان اسلام در برابر توسعه طلبی صهیونیست‌ها منجر به تشویق صهیونیست‌ها خواهد بود.

حیدر مصلحی با اشاره به فتنه‌ اخیر در کشور گفت: فتنه‌ اخیر در جمهوری اسلامی با طراحی آمریکا، انگلیس، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای اروپایی با یک پشتوانه و مقدمه ۲۰ ساله صورت گرفت. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به خوبی بر این فتنه غلبه کرده و این توطئه بزرگ را خنثی کرد، افزود: با توجه به فتنه‌‌های اخیر، کشورمان در عین حال موفقیت‌های بزرگ علمی و هسته‌ای خود را دنبال می‌کرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به دستگیری ریگی گفت: موفقیت اخیر در دستگیری ریگی به همه دنیا وضعیت اطلاعاتی ایران را نشان داد؛ چرا که امروز یکی از عصبانیت‌های بزرگ استکبار همین حرکت ارزشمند است که با جوهره استکبار‌ستیزی با معماری رهبر کبیر انقلاب در دنیا شکل گرفت. مصلحی با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین دلایل عدم ثبات در منطقه مداخلات خارجی برای رسیدگی به اهداف‌شان است، خاطر نشان کرد: اوباما اولویت‌های خود را بازیگری مداخله‌جویانه در منطقه قرار داده‌است.

وی با تاکید بر رویکرد هماهنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال کشورهای اسلامی افزود: روند تحولات فلسطین بار دیگر نشان می‌دهد که عامل اصلی برای مقابله با صهیونیست‌ها رویکرد مقاومت و دوری از ساز‌شکاری است. وی ادامه داد: در این بین جا دارد تا جهان اسلام با وحدت در کنار مقاومت قرار گیرد؛ چرا که امروز روند سکوت جهان اسلام در برابر توسعه‌طلبی صهیونیست‌ها منجر به تشویق صهیونیست‌ها خواهد بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: تحرکات رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه تنها بخش‌هایی از فعالیت‌های آنها برای چالش‌ آفرینی در منطقه و جلوگیری از اتحاد کشورهای منطقه است. برهمین اساس در چنین شرایطی جا دارد که کشورهای اسلامی با عدم اختلافات به مقابله با طرح‌های دشمنان بپردازند.

وی با اشاره به پیشنهادات وزارت اطلاعات به حماس گفت: انتفاضه سوم باید رسانه‌ای، شامل شبکه‌ای مجازی یا اینترنت باشد. وی ادامه داد: شبکه مجازی زمینه ارزشمندی برای مبارزه جوامع بشری علیه صهیونیست بین‌المللی است. وزیر اطلاعات از تجربه ارزشمند وزارت اطلاعات در این زمینه خبر داد و گفت: می‌توان یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای را در شبکه مجازی علیه استکبار و صهیونیست بین‌الملل ایجاد کنیم.

مصلحی به آمادگی وزارت اطلاعات برای کمک به گروه‌های فلسطینی اشاره و خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی خود را برای کمک در این خصوص به گروه‌های فلسطینی اعلام می‌کنیم و با توجه به تجربه‌های ارزشمند اخیر وزارت اطلاعات، می‌توانیم موفقیت بزرگی را علیه صهیونیست و استکبار جهانی رقم بزنیم.

جلیلی: مقاومت حق خود را استیفا خواهد کرد

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران نیز در این همایش گفت: امروز مقاومت بیش از همیشه بالنده و موفق است و حق خود را استیفا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی افزود: این ادعا و فرضیه که فلسطین رمز مقاومت و رمز فهم مسائل جهانی است به خوبی قابل اثبات است.

وی با اشاره به موفقیت‌ مقاومت در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه گفت: فهم این موضوع در تمام مناسبات بین‌الملل اهمیت دارد؛ اینکه قدرتی که تمام جنگ‌افزارهای نظامی را عهده‌دار بود و با وجود ۱۰ هزار کلاهک هسته‌‌ای در مصاف با سنگ کودکان فلسطینی ناکام ماند. نگرانی آنها هم از این است که فلسطین به یک الگو و نماد در مناسبات بین‌المللی تبدیل شود. جلیلی ادامه داد: امروز تمام اراده‌های نظامی و سیاسی را تجمیع می‌کنند تا بر اراده‌های یک ملت فائق آیند، اما نمی‌توانند. وی افزود: اینکه امروز قدرت‌هایی که مدعی حکومت در جهان هستند خودشان توسط کلوپ قدرت اشغال شده‌اند شاهد هستند، در حالی که کاخ سفید و بسیاری از پایتخت‌های اروپایی در اشغال این کلوپ قدرت است. اما این کلوپ قدرت نمی‌تواند در محاصره باریکه‌ای مثل غزه موفق باشد.

جلیلی افزود: با وجود تمام تجمع قدرت و سلاح‌های کشتار جمعی کلوپ قدرت امروز راهبرد ترور را علیه ملت‌ها انتخاب کرده و این نشانه‌ استیصال، ناکامی و شکست آنها است. توسل به ترور یعنی بیچارگی و درماندگی آنها.

زمان رفع ظلم از قلمرو اسلامی فرا رسید

همزمان با برگزاری این همایش، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در صحن مجلس ضمن اشاره به حضور سران مقاومت در تهران، تصریح کرد: وقت آن است که امت اسلامی با تمسک به آیین محمدی، ید واحده گردند و یکسره و یکدل به همگرایی و مددرسانی به یکدیگر در رفع ظلم و توسعه قلمرو اسلامی تلاش نمایند.

وی اظهار داشت: امروز یکی از موضوعات مهم عالم اسلام مساله فلسطین است که خوشبختانه در روزهای اخیر رهبران شجاع و قدرتمند فلسطین میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند. وی افزود: در این ۶۰ سال مبارزه ملت مقاوم فلسطین همه‌گونه طرح‌های صلح تصنعی مورد آزمون قرار گرفت و عده‌ای که از سر کلاهبرداری و عده‌ای با خام اندیشی این طرح‌ها را دنبال کردند اینک دریافتند که رژیم صهیونیستی رژیمی نیست که کوچک‌ترین حق ملت فلسطین را محترم شمارد. رییس مجلس با تاکید بر اینکه راه اصولی در رسیدن به هدف چیزی جز مقاومت نیست، گفت: اینک ملت‌ها از ماجرای ساختگی دست پخت آمریکا و صهیونیسم مطلع شده‌اند و دیگر نداهای صلح‌طلبی آنان هیچ شنونده‌ای ندارد.