عضو کمیسیون تلفیق مجلس از تصویب نفت ۶۵ دلاری و دلار ۹۸۵ تومانی در لایحه بودجه سال ۸۹ کل کشور در این کمیسیون خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه عصر دیروز این کمیسیون گفت: در جلسه عصر چهارشنبه ابتدا پیشنهادهای متعددی مطرح شد که هیچ کدام رأی نیاورد و در نهایت پیشنهاد نفت ۶۵ دلاری دولت در لایحه بودجه سال ۸۹ مطرح و بررسی شد که با موافقت نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

یوسف‌نژاد در عین حال تاکید کرد: اثرات افزایش یا کاهش قیمت نفت در بودجه می‌تواند زیاد باشد، چرا که قیمت نفت یکی از کلید‌ی‌ترین تصمیمات کمیسیون نیز می‌تواند باشد، لذا اعضای کمیسیون حساسیت زیادی روی قیمت نفت دارند؛ به نحوی که ساعت‌ها روی آن بحث و تبادل‌نظر کردند.

افزایش عوارض صدور گذرنامه و گواهینامه

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور عوارض صدور گذرنامه و گواهینامه رانندگی ۵ درصد افزایش یافت. به گزارش پایگاه خبری خانه ملت، «محمدمهدی مفتح» در نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران رسانه‌ها در تشریح مصوبات تازه‌ترین جلسه کمیسیون تلفیق گفت: هزینه صدور گذرنامه و گواهینامه رانندگی در سال آینده ۵ درصد افزایش می‌یابد و درآمد حاصل از این محل به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: این کمیسیون همچنان در حوزه بررسی درآمدهای بودجه قراردارد و بررسی بندهای درآمدی

به اتمام نرسیده است.

وی یادآور شد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق و در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴‌، مقرر شدسازمان خصوصی سازی علاوه بر شرکت‌هایی که طبق پیوست بودجه باید واگذار کند‌، مجاز شد هر شرکتی را که طبق قوانین آمادگی واگذاری را پیدا کرد، واگذار کند.

مفتح خاطرنشان کرد: در تصمیم دیگری، مقداری از عوارض شهرداری‌ها و واردات خودرو و خدماتی از این قبیل افزایش یافت. وی ادامه داد: بر مبنای مصوبه کمیسیون‌،‌ عوارض شهرداری‌ها در سال ۸۹ برای عوارض نوسازی ۵/۱ درصد، ‌عوارض سالانه خودرو ۵/۱ در هزار قیمت خودرو و عوارض فروش کارخانه‌های داخلی ۵/۱ در هزار و عوارض خودروهای وارداتی ۵/۱ در هزار قیمت واردات خودرو اخذ می‌شود.