سند همکاری دفاعی میان وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی کل نیروهای مسلح قطر توسط وزیر دفاع کشورمان و سرلشگر حمد بن علی العطیه رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر به امضا رسید. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در اولین روز از سفر سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به قطر، سند همکاری دفاعی میان وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی کل نیروهای مسلح قطر توسط وزیر دفاع کشورمان و سرلشگر حمد بن علی العطیه رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر به امضا رسید.

در سند همکاری دفاعی ایران و قطر با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و روابط دیرینه دو کشور بر گسترش همکاری‌های دفاعی میان ایران و قطر تاکید شده است. تبادل هیات‌های فنی و تخصصی، گسترش همکاری‌های آموزشی و مبارزه مشترک با تروریسم و عوامل ناامنی در منطقه از دیگر مفاد این سند همکاری به شمار می‌رود.

همچنین در مذاکرات وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر، طرفین بر عزم خود برای اجرای مفاد این سند همکاری تاکید و آن را گامی بلند در استقرار و تحکیم آرامش و امنیت پایدار در منطقه حساس و استراتژیک خلیج فارس ارزیابی کردند.