معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش از تغییرات و تالیفات جدید کتاب‌های درسی در سال آینده خبر داد. دکتر محمدیان در گفت‌وگو با «ایسنا»، گفت: در برخی کتاب‌های درسی تغییراتی ایجاد شده است که سال آینده در این کتب لحاظ می‌شود که تالیف کتاب جدید ریاضی سال سوم متوسطه و غنابخشی به کتاب علوم مقطع ابتدایی از جمله این تالیفات جدید است.

وی افزود: همچنین کتاب تعلیمات دینی دوره راهنمایی که امسال به صورت آزمایشی تدوین شده بود، پس از رفع اشکال به صورت عمومی منتشر خواهد شد. دکتر محمدیان تصریح کرد: در درس تاریخ نیز روش آموزش ما در برنامه درسی جدید به جای توصیفی محض رویکرد تحلیلی خواهد داشت.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش با اشاره به کتاب تربیت بدنی که به تازگی تالیف شده است، یادآور شد: کتاب راهنمای برنامه تربیت بدنی را در سال گذشته تدوین کردیم و برای اعتباربخشی و ارائه نظارات کارشناسی برای صاحب‌نظران فرستاده شد که خوشبختانه جمع‌بندی نظرات آن‌ها نیز آماده است که اگر این نظرات مورد تایید قرار گیرد، به زودی این کتاب زیر چاپ خواهد رفت. وی ادامه داد: در صورت چاپ کتاب تربیت بدنی از تابستان سال آینده دوره‌های آموزش برای معلمان و مربیان آغاز می‌شود.

به گفته دکتر محمدیان، کتاب تربیت بدنی یک کتاب راهنمای کار برای معلمان و مربیان تربیت بدنی مدارس است. وی همچنین درباره جنسیتی شدن کتب درسی گفت: همان طور که پیش‌تر نیز بیان شده بود، چنین برنامه‌ای را در دستور کار نداریم و وزیر آموزش و پرورش هم جنسیتی شدن کتاب‌ها را قبلا تکذیب کرده است.

دکتر محمدیان در پایان درباره کتاب‌های اقلیت‌های مذهبی خاطر نشان کرد: کتاب‌های اقلیت‌های مذهبی به صورت آموزش عمومی و مشترک است و در کتاب‌های آموزش دینی برخی موارد خاص وجود دارد که با رایزنی و کارشناسان اقلیت‌های مذهبی تدوین می‌شود.