پیشنهاد تاسیس سازمان اکسپو یک اتفاق فرخنده در عرصه هنرهای تجسمی کشور است که مجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن حمایت می‌کند. محمود شالویی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: ما به شکل‌گیری این سازمان به عنوان یک نهاد خصوصی بسیار خوشبین و امیدوار هستیم؛ چرا که اقتصاد هنر نهایتا باید توسط هنرمندان و گالری‌دارها سامان بگیرد و رونق یابد.وی افزود: اگر هیات امنا، اساسنامه و پیش‌نویس سازمان اکسپو مورد تایید قرار گیرد، این مرکز موافق است که کلیه امتیازات برگزاری اکسپوها را به این سازمان واگذار کند.

راه‌اندازی شبکه اینترنت اختصاصی کودک در ایران

برای نخستین بار در کشور، شبکه اینترنت اختصاصی برای کودکان توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در دومین نمایشگاه بین‌المللی سرگرمی کودک و نوجوان راه‌اندازی می‌شود. به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکترعلی عسگری، عضو هیات‌مدیره موسسه تبیان با ذکر اهمیت کنترل و نظارت بر نحوه گردش در فضای اینترنت گفت: برای ایجاد فضای امن در بین والدین، کودکان و مربیان‌ این موسسه تصمیم به راه‌اندازی این شبکه اختصاصی گرفته است.

الگوسازی مصرف مساوی است با مصرف بهینه در شهر

همایش اصلاح الگوی مصرف، حرکتی در جهت بسترسازی در زمینه الگو سازی صحیح اسلامی در مصرف است. به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام رضا غلامی، مسوول مرکز پژوهش‌های فرهنگی اجتماعی در حاشیه همایش دستاوردهای الگوی مصرف در برج میلاد گفت: موضوع اصلاح الگوی مصرف از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و امسال را باید سال شروع این حرکت مهم در نظر گرفت و برنامه‌های کلان و دراز مدتی را برنامه‌ریزی کرد؛ به خصوص در زمینه فرهنگی برنامه‌ریزی بسیاری باید انجام داد.

فیلم‌های مطرح شده برای نوروز گمانه‌زنی است

علیرضا سجادپور گفت: نام فیلم‌هایی که برای اکران نوروز مطرح می‌شود، بیشتر گمانه‌زنی است. مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی درباره زمان ابلاغ آیین‌نامه جدید شورای صنفی نمایش اظهار داشت: این آیین‌نامه در ۲۱ بهمن و دیر تحویل اداره کل شد و انتظار نمی‌رود موضوع به این مهمی در زمان کمی انجام شود، ضمن آن‌که نظر معاون سینمایی هم شرط است. وی با بیان اینکه هنوز در ابتدای اسفند ماه هستیم و زمان مناسبی در اختیار داریم، گفت: هرسال برای اکران نوروز نظرات اداره کل اعمال می‌شده است و امسال هم به همین صورت خواهد بود و نماینده ما در شورای صنفی نظرات را انتقال خواهد داد.