مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافری از آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت اتوبوس از دیروز (اول اسفندماه) خبر داد و گفت: از هشتم اسفندماه نیز بلیت اتوبوس‌های برون شهری در دفاتر سطح شهر برای ایام نوروز پیش‌فروش می‌شود. احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌های برون شهری و همچنین عرضه‌ آن در دفاتر سطح شهر تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد و پس از آن نیز در ترمینال‌های اتوبوسرانی عرضه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: بالغ بر دو هزار شرکت حمل‌ونقل مسافری در کشور فعال و به شبکه‌ اینترنت متصل هستند که بلیت این شرکت‌ها از طریق اینترنت و دفاتر سطح شهر عرضه می‌شود.

عامری گفت: حدود ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس (با ظرفیت ۴۰ تا ۴۴ نفر)، حدود ۳۳ هزار دستگاه سواری کرایه (با ظرفیت ۴ نفر) و حدود ۶۰ هزار دستگاه مینی‌بوس (با ظرفیت ۱۷ نفر ) آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی هستند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافری گفت: با توجه به پرترافیک بودن محورهای شمال، مشهد، اصفهان و شیراز برای ایام نوروز بیشترین امکانات و سرویس‌دهی ناوگان عمومی کشور در این خطوط ارائه می‌شود.

وی گفت: طبق برنامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایام نوروز هر ساله به دلیل جبران هزینه یکسرخالی بازگشت ناوگان ۲۰ درصد به قیمت بلیت نسبت به طول سال اضافه می‌شود. به گفته عامری این افزایش ۲۰ درصدی نرخ از ۲۵ اسفندماه اعمال می‌شود و پس از سفرهای نوروزی به مبلغ سالانه خود بازمی‌گردد.