ابطال آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی با دستور وزیر بهداشت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که ۲۹ بهمن ماه با حضور بیش از ۱۶ هزار داوطلب در ۲۵ رشته تخصصی برگزار شده بود، ابطال شد. به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: « نظر به التزام قانونی و اخلاقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به سلامت برگزاری آزمون مهم و حساس پذیرش دستیار تخصصی، رعایت عدالت و مقررات و قوانین مربوط به برگزاری این آزمون، به اطلاع عموم داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دوره سی و هفتم می‌رساند: در بررسی اعتراضات و شکایات برخی از داوطلبان پس از برگزاری آزمون و وارد دانستن برخی از آنها، به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ابطال شد.

از تاریخ صدور این اطلاعیه، کلیه دست‌اندرکاران مرکز سنجش آموزش پزشکی تا حصول نتیجه نهایی، پس از رسیدگی کامل به کلیه ابعاد موضوع از سمت‌های خود عزل می‌شوند.»

اما در پی ابطال آزمون دستیاری، معاون آموزشی وزارت بهداشت زمان جدید برگزاری مجدد آزمون را اعلام کرد. دکتر محققی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمان برگزاری مجدد این آزمون را جمعه ۲۷ فروردین‌ماه سال ۸۹ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به دلایل ابطال سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی گفت: تا این لحظه تخلفی برای احدی از پزشکان داوطلب آزمون به اثبات نرسیده است؛ ولی در صورت اثبات، آن فرد نه تنها صلاحیت ادامه تحصیل ندارد، بلکه برای همیشه از طبابت عمومی هم منع می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تعداد سوالات ۲۵ سوال بود که آنها یا بعضا عین سوالات طرح شده در آزمون یا از نظر محتوایی با سوالات آزمون منطبق بود که در کتابخانه یکی از دانشگاه‌ها در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود، این موضوع این شائبه را ایجاد کرد که امکان دارد سوالات آزمون از نقطه‌ای به بیرون صادر شده باشد؛ ولی اینکه چگونه این سوالات در اختیار آنها قرار گرفته یا اینکه مورد استفاده قرار گرفته است یا نه، اطلاعی نداریم و زمانی که به ما اثبات شد تعدادی از سوالات در اختیار داوطلبان قرار گرفته است، با دستور وزیر آزمون لغو شد تا خدای ناخواسته احدی به ناحق امتیازی کسب نکند.