معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو به قرارداد ارائه موشک‌های پیشرفته دفاع هوایی به ایران احترام خواهد گذاشت. به گزارش (ایسنا)، خبرگزاری اینترفکس به نقل از سرگئی ریباکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گزارش داد: ما با ایران برای ارائه این سیستم‌ها قرارداد داریم و به آن احترام خواهیم گذاشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریباکوف تاکید کرد که تاخیر در ارائه موشک‌های S۳۰۰ به تهران به دلیل «مشکلات فنی» است. در این بین ولادیمیر کاسپاریانس، پیمانکار اصلی سیستم‌های دفاع هوایی در شرکت آلماز - آنتی سازنده S۳۰۰ گفت که سیستم‌های S۳۰۰ هیچ‌گونه مشکل فنی ندارند و این یک مساله سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریباکوف در بخش دیگری از اظهاراتش روز جمعه اعلام کرد که روسیه با تحریم‌های فلج‌کننده علیه برنامه هسته‌ای ایران مخالف است.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از ریباکوف گزارش داد: اصطلاح «تحریم‌های فلج‌کننده» درباره ایران برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست. هدف از تحریم‌ها باید تحکیم رژیم منع اشاعه باشد. ما نمی‌توانیم درباره تحریم‌هایی صحبت کنیم که می‌تواند به عنوان تنبیهی علیه کل کشور و مردمش تعبیر شود. معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که موضع مسکو درباره برنامه هسته‌‌ای ایران تغییری نکرده است. وی گفت: ما همواره طرفدار حل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران از طریق گفت‌وگو و در صورت امکان تعامل با ایران بوده‌ایم.