ماجراجویی در ایران آسان نیست

آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام تجلیل و قدردانی خود و اعضای مجمع از حضور حماسی و پرشور مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، این حضور را دارای پیامی بسیار جدی و رسا برای دشمنان دانست و گفت: مردم فهیم ایران بسیار حماسی و معنادار در این مراسم شرکت کردند و نشان دادند که نظام اسلامی همواره با اتکا و برخورداری از قدرت مردم، امور را اداره و مشکلات را مرتفع کرده است و یک بار دیگر همه مردم با همه سلایق وحدت ملی را نمایش دادند. به گزارش ایرنا، هاشمی رفسنجانی در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحرکات منفی اخیر استکبار و کشورهای غربی علیه جمهوری‌اسلامی ایران گفت: انتظار می‌رفت پس از این حضور پرشور و حماسی مردم در حمایت از نظام اسلامی، دشمنان خارجی درک می‌کردند که ماجراجویی در ایران آسان نیست و نمی‌توان با این نظام اسلامی با این پشتوانه قوی مردمی، برخورد خصمانه و مغرضانه کرد. آنها به جای اینکه اشتباهات بی‌شمار گذشته خود ‌را جبران کنند، متاسفانه در روزهای اخیر صفحات سیاه دیگری در تاریخ عناد و دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران ثبت می‌کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تهمت‌های واهی که به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌شود و گزارش اخیر مدیر جدید آژانس انرژی هسته‌ای گفت: کاملا مشخص است که بخشی از این گزارش به صورت سفارشی و تحت تاثیر عوامل خارج از آژانس تهیه شده و نمی‌تواند برآمده از موضع یک مرکز بین‌المللی مستقل باشد.

آمریکا و غرب راه به جایی نبرده و نخواهند برد

هاشمی رفسنجانی با محکومیت شدید شانتاژهای تبلیغاتی و جنگ روانی اخیر آمریکا و عمده کشورهای غربی در مورد استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای گفت: این حجم تهدید و القائات سیاسی مغرضانه که به دنبال دستیابی به اجماع علیه ایران هستند تاکنون بی‌سابقه بوده است و آنها مطمئن باشند که راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

وی افزود: به‌همین دلیل باید در داخل کاملا مراقب بود که چه در گفتار و چه در عمل سنجیده برخورد شود و بیدار و هوشیار باشیم. باید از پیام حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای ایجاد وحدت و انسجام داخلی استفاده کنیم و از روحیه طرد، حذف، فحاشی و بدنامی که سمی مهلک در داخل کشور است پرهیز و حول محورهای وحدت و مشترکات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در جامعه، رسانه‌های رسمی به‌ویژه رسانه ملی تاکید شود.

هاشمی رفسنجانی، حفظ و تقویت وحدت، همدلی و یکپارچگی در کشور را برای رفع مشکلات داخلی و مقابله با تهدیدات و ماجراجویی‌های کشورهای خارجی از ضرورت‌ها و اهم امور ذکر کرد و گفت: هرگونه حرکتی که مخدوش‌کننده یکپارچگی و اعتماد مردم باشد محکوم بوده و باید مورد مذمت دلسوزان انقلاب اسلامی قرار گیرد.