ملت ایران راه خود را شناخته است

عکس: خبرگزاری مهر

این ملت برای رسیدن به قله پیشرفت و سعادت با تکیه بر خدا هر مانعی را از سر راه برخواهد داشت برگزاری راهپیمایی میلیونی ۲۲ بهمن

مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ۸۸ همزمان با سراسر کشور، در تهران هم با حضور میلیونی مردم برگزار شد. به گزارش ایسنا ،مستقر در مسیرهای هفت‌گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن و میدان آزادی، اقشار مختلف مردم از پیر و جوان و زن و مرد با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «انقلاب ما انفجار نور بود» و همچنین تصاویری از مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) و پرچم ایران به سمت میدان آزادی تهران ـ که از ساعت‌های اولیه صبح مملو از جمعیت شده بود ـ حرکت می‌‌کردند.

بنا بر این گزارش، فضای راهپیمایی مردم آکنده از سرودهای انقلابی بود که از سوی رزمی‌نوازان سپاه و نیروی انتظامی و نیروی هوایی ارتش نواخته می‌شد. همچنین حضور گروه‌های مختلف ورزشکاران نیز در راهپیمایی خودنمایی می‌کرد و ایستگاه‌های صلواتی از سوی سازمان‌های مختلف در مسیر راهپیمایی با محصولات فرهنگی و...به مردم خدمت‌رسانی می‌کردند.

این گزارش می افزاید: نمایشگاه آثار گرافیکی و هنری هنرستان‌های شهر تهران با موضوع سال اصلاح الگوی مصرف و ایستگاه عکس یادگاری انقلاب مستقر در نزدیکی میدان آزادی نیز مورد توجه راهپیمایان قرار داشت.

بر اساس این گزارش، راهپیمایی مردم تهران از ساعت ۹:۳۰ صبح از مسیرهای هفت‌گانه به سوی میدان آزادی آغاز شد و درطول مسیر برنامه‌هایی چون برافراشتن طولانی‌ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی، حضور خانواده معظم شهدا، حضور جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی، آمادگی بیش از ۵۰۰ غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی برای ارائه خدمات، سقوط آزاد چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، سخنرانی رییس‌جمهور، اجرای سرود «ای ایران» توسط گروه سرود ۲۲ هزار نفری بسیج دانش‌آموزی، قرائت قطعنامه ۲۲ بهمن سال ۸۸ و در پایان مراسم گلباران مسیر راهپیمایی از سوی چرخ‌بال‌های نیروهای مسلح از جمله برنامه‌های در نظرگرفته شده برای ادامه راهپیمایی بود.

در ادامه این گزارش آمده است: امسال حدود ۳۰۰ خبرنگار خارجی و ۸۰۰ خبرنگار داخلی مراسم ۲۲ بهمن امسال را پوشش خبری دادند. جمعیت حاضر در راهپیمایی هم در دسته‌های مختلف، خانوادگی یا تک نفره به آرامی حرکت می‌کردند؛ چراکه حجم حضور مردم سرعت حرکت را از آن‌ها می‌گرفت.

حضور مسوولان مختلف از جمله روسای قوا، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شخصیت‌های لشکری و کشوری، شخصیت‌های سیاسی و ... نیز در بین مردم مشهود بود.

استقرار پایگاه‌های مختلف فرهنگی و خدمات‌رسانی، امدادگری و ارگان‌ها نظیر سازمان امور مالیاتی کشور، بانک‌های دولتی، گمرک، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان حسابرسی و ... و همچنین پایگاه‌های مختلف صداوسیما در جای جای طول مسیر راهپیمایی برای پوشش حضور میلیونی مردم از شبکه‌های مختلف صداسیما به شکل زنده به چشم می‌خورد.

علاوه بر این در خیابان آزادی محلی با عنوان ایستگاه شادی و نشاط از سوی شهرداری تهران برپا شده بود که عده‌ای در آن به اجرای تئاتر با صورتک‌ها و ماسک‌های سران برخی کشورهای غربی می‌پرداختند.

در برخی تقاطع‌های خیابان آزادی نیز حضور مردم در مسیرهای مختلف راهپیمایی در LCD ‌های بزرگی به نمایش درآمده بود.

در برخی مسیرهای راهپیمایی تعدادی از کارگران شهرداری به صورت هماهنگ با لباس‌های نارنجی و جارو به دست در راهپیمایی شرکت کرده بودند. همچنین پلاکاردها، بنرها و پوسترهای مختلفی از سوی برخی احزاب، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در طول مسیرهای منتهی به میدان آزادی نصب شده بود یا در دست مردم وجود داشت.

شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، عکس‌هایی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب در دست داشتند و شعارهای «‌مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «‌مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» سر می‌دادند. بسیاری‌ از مردم نیز پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست داشتند. همچنین جمعیت شرکت کننده از دادن برخی شعارهای انحرافی که توسط برخی داده شد، پرهیز کردند و آنان را همراهی نکردند.

پیش از آغاز سخنرانی رییس‌جمهور، قطعنامه‌ راهپیمایی سراسری مردم ایران اسلامی در یوم‌الله بیست و دوم بهمن ماه ‌۱۳۸۸ قرائت شد .در بخش‌هایی از این قطعنامه آمده است:

راهپیمایی ده‌ها میلیونی نهم دی ماه ‌۱۳۸۸ و حضور بی‌نظیر و چهل میلیونی مردم شریف ایران در انتخابات شکوهمند بیست و دوم خرداد ‌۱۳۸۸ با مشارکت هشتاد و پنج درصدی، نماد روشنی از مردم‌سالاری، آزادی، حق رای و انجام تکلیف دینی است. ملت آزاده ایران اسلامی ضمن محکوم نمودن زیر سوال بردن سلامت انتخابات و ایجاد اغتشاش و فتنه‌گری، از فریب‌خوردگان می‌خواهد حق رای اکثریت را به رسمیت شناخته و با اظهار ندامت و پوزش به دامن مردم و رهبری برگردند.

‌در ادامه این قطعنامه آمده است: ما از برخی خواص که از حیثیت انقلاب و نظام کسب وجاهت کرده‌اند می‌خواهیم به تبعیت از مقام معظم رهبری به جای اتخاذ مواضع غیرشفاف و دوپهلو به صفوف فشرده ملت پیوسته و با صراحت صف‌شکنان و اغتشاشگران را محکوم کرده، دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنند.

در بند دیگری از این بیانیه تاکیده شده است: ما از قوه محترم قضائیه انتظار داریم با کمال قاطعیت به جرم سنگین فتنه‌گرانی که با وارد کردن خسارات فراوان جانی و مالی به مردم، اتلاف اموال عمومی، سلب امنیت و هتک مقدسات، دشمنان را شاد کرده و بهانه به دست آنها داده‌اند قاطعانه رسیدگی کند و حکم عادلانه‌ اسلام را بدون پروا در حق آنها اجرا و ریشه فساد را برای همیشه بخشکاند.

‌همچنین در بند دیگری از این بیانیه هم خاطرنشان شده است: ملت ایران حمایت خود را از مسوولان و خادمان کشور در قوای سه‌گانه، به ویژه دولت خدمتگزار برای اجرای عدالت و عملی کردن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها که یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور است، اعلام نموده و خواهان افزایش هر چه بیشتر همدلی قوا و تفاهم مسوولان برای ارتقای کارآمدی نظام و تسهیل در امر پیشرفت و آبادانی کشور و تامین رفاه عمومی مردم است.

پیام تقدیر مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از حضور ده‌ها میلیونی ملت شگفتی آفرین ایران در راهپیمایی ‌۲۲ بهمن تشکر و قدردانی کردند. به گزارش ایسنا،‌ متن کامل پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عظیم الشأن و شگفتی آفرین ایران

خسته مباد گام‌های استوارتان، سربلند باد پرچم همت و آزادگی‌تان، درود خدا بر عزم راسخ و بصیرت بی‌همتایتان که همیشه در لحظه‌ نیاز،‌ صحنه رویارویی با بددلان و بدخواهان را عرصه‌ پیروزی حق می‌سازد و نمایشگاهی از عزت و عظمت می‌آراید. و سپاسی از ژرفای دل و جان،‌ آفریننده هستی را که دست قدرت خود را در عزم و ایمان و بصیرت شما نمایان ساخت و در سی و یکمین سالروز تولد جمهوری اسلامی، نیرومندی و سرزندگی این نظام را که بر ایمان و اعتماد به نفس ملتی کهن تکیه زده است، بیش از همیشه به رخ دشمنان کشید. آیا سی و یک سال آزمون و خطای چند دولت متکبّر و زورگو کافی نیست که آنان را از خواب غفلت بیدار کند و بیهودگی تلاش برای سیطره بر ایران اسلامی را به آنان تفهیم نماید؟ آیا حضور ده‌ها میلیون انسان بصیر و پر انگیزه در جشن سی و یک سالگی انقلاب کافی نیست که معاندان و فریب‌خوردگان داخلی را که گاه ریاکارانه دم از «مردم» می‌زنند، به خود آورد و راه و خواست مردم را که همان صراط مستقیم اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و راه امام بزرگوار است، به آنان نشان دهد؟ دوستان و دشمنان ملت ایران بدانند که این ملت، راه خود را شناخته و تصمیم خود را گرفته است و برای رسیدن به قلّه‌ی پیشرفت و سعادت با تکیه به خدا و اعتماد به قدرتی که خداوند به او بخشیده است هر مانعی را از سر راه برخواهد داشت.کمک و توفیق الهی یار این ملت و دعای حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه پشتیبان آنان باد.

سید علی خامنه‌ای