رییس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: کسری بودجه سال آینده دولت در حدود۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این مبلغ نیز در رابطه با منابع هدفمند کردن یارانه‌ها است. ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری خانه ملت، با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی پیشنهادات خود را در مورد لایحه بودجه سال ۸۹ به اتمام رسانده گفت: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال جاری اجرایی نخواهد بود و در سال آتی نیز منابع آن قابل انتقال نیست و در همین راستا به دلیل آنکه درآمدی ایجاد نشده است، فشار اقتصادی بر روی مردم ایجاد خواهد کرد. فتحی پور در ادامه گفت:‌ به طور کلی لایحه بودجه سال ۸۹ به استثنای منابع هدفمند کردن یارانه‌ها کسری دیگری نخواهیم داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه فروش نفت بر مبنای ۶۰ تا ۶۵ دلار در نظر گرفته شده و این در حالی است که براساس گزارش‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بودجه سال گذشته که در آن قیمت نفت بر مبنای ۵/۳۷ دلار پیش‌بینی شده بود، اجرا و در حدود ۵۷ تا ۶۲ دلار اجرا شد و قیمت واقعی نفت در بودجه ۶۵ دلار است.

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه ۲۰ درصد منابع باید به صندوق توسعه‌ ملی ریخته شود و ۳۰ درصد منابع نیز به شرکت ملی نفت اختصاص خواهد داشت.