گروه‌های موسیقی که به احترام ماه‌های عزاداری کنسرتی نداشتند، از امروز، ۲۷ بهمن‌ماه برنامه‌های اجرای موسیقی‌شان را از سر می‌گیرند. علی لهراسبی در ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه جاری در سالن همایش‌های برج میلاد به اجرای برنامه می‌پردازد. این هنرمند موسیقی پاپ به تازگی «آلبوم ۱۴» را به بازار موسیقی پاپ ایران عرضه کرده است.

علی لهراسبی در این کنسرت قرار است ترانه‌های «آلبوم ۱۴»، آهنگ تیتراژ سریال تلویزیونی «دلنوازان» و گزیده‌ای از ترانه‌های پیشین خود را اجرا کند.

قیمت بلیت این کنسرت ۲۰، ۲۵ و ۳۵ هزار تومان در بالکن و ۴۰، ۴۵ و ۵۰ هزار تومان در سالن اصلی است، به‌علاوه این کنسرت در دو شب برنامه در ۲ سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ اجرا می‌شود.

سیمین غانم هم برای زنان و با هدف کمک به زنان بی‌سرپرست در تالار وحدت می‌خواند.

کنسرت این هنرمند پیشکسوت در روزهای ۲۷، ۲۸، ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه در ساعت ۱۵ اجرا می‌شود. درکنسرت سیمین غانم که با همکاری بنیاد خیریه «فیروزنیا» و بنیاد فرهنگی هنری «رودکی» برگزار می‌شود، قطعات جدیدی همراه با قطعات به یادماندنی چون «گل گلدون»، «آسمان آبی»، «قلک چشات»، «مرد من»، «پرنده» و... اجرا می‌شود.

«فریبا جواهری» نوازنده پیانو، «سارا احمدی» نوازنده دف، «آزاده شمس» نوازنده ویلن و «آرمینا حاجی جعفری» نوازنده درامز، سیمین غانم خواننده گروه را در این برنامه همراهی می‌کنند.

کنسرت موسیقی سنتی «در انتظار بهار» نیز توسط گروه «قمر» ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

در این کنسرت قطعات جدید ساخته «نوید دهقان»

ـ‌ سرپرست گروه ـ در دستگاه شور، آواز دشتی و آواز بیات ترک اجرا خواهد شد و نوید دهقان علاوه بر سرپرست گروه و نوازنده کمانچه به‌عنوان خواننده نیز در این کنسرت حضور دارد.

تصنیف «شوق» برگرفته از اشعار حافظ، «نغمه نوروزی» با شعری از رهی معیری،‌ «درپرده خون» با شعری از ه.الف. سایه، «نوروز و نرگس» شعری از «فریدون مشیری» و «باور» با استفاده از اشعار سیاوش کسرایی از قطعات اجرایی در این برنامه هستند. اجرای قطعات بدون کلام نیز از برنامه‌های دیگر این گروه در تالار وحدت است.

در این کنسرت «نوید دهقان» با کمانچه، «امین گلستانی» با عود، «کامران منتظری» با تنبک،‌ «شهریارنظری» با دف، «حسین محمد حسینی» با نی، «علی گرانفر» با سنتور، «آرش توکلی»، «‌حامد فکوری» و «علی خشتی نژاد» با تار، «شیوا قهرمان نژاد» با بم تار و «نسیم اربابی» با کمانچه گروه قمر را همراهی می‌کنند.

قیمت بلیت این کنسرت هم ۱۲، ۱۵ و ۲۰ هزار تومان است.

از دیگر اجرای‌های موسیقی کنسرت دوئت پیانو چهاردستی (دو نوازنده با یک پیانو) است که از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه جاری ساعت ۲۱ در سالن رودکی اجرا خواهد شد. در این کنسرت «آلوین آوانسیان» و «کارن مهرابیان» هنر خود را با اجرای قطعاتی از «شوبرت»، «برامس»، «باخ»، «گریگ»، «بیزه»، «دوژاک» و «خاچاطوریان» به نمایش می‌گذارند.

بلیت این کنسرت نیز به مبلغ ۱۰ هزار تومان در گیشه تالار وحدت پیش‌فروش می‌شود.

کنسرت «گیتار فلامنکو» گروه زریاب نیز ۵ و ۶ اسفند ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. در این کنسرت که با سرپرستی مسعود امیری برگزار می‌شود، «محسن حسین‌نژاد» با گیتار ریتم، «پدرام حزیره» با گیتار باس، «بهروز فرمانی» با پرکاشن و «مسعود امیری» با گیتار فلامنکو می‌نوازند و قطعاتی از موسیقی فلامنکو را اجرا می‌کنند.

در این اجرا قطعاتی از «پاکو دلوسیا»، «توماتیتو سابیکاس»، «نینو ریکاردو» و... نواخته می‌شود.

گروه موسیقی «زریاب» در ساعت ۱۸ روزهای ذکر شده در سالن «بتهوون» خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می‌رود.

بلیت این کنسرت با قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

جمعی از هنرمندان موسیقی پاپ ایران در برنامه ویژه‌ای، اقدام به اجرای قطعات زنده و پلی‌بک، در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌کنند.

این اجراهای ویژه، طی روزهای ۲۸، ۲۹و ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۸۸ و از ساعت ۱۸ تا ۲۰ شب برنامه‌ریزی شده تا هنرمندانی چون: حمید عسکری، فرزاد فرزین و رضا یزدانی اقدام به اجرای زنده با همراهی سولو گیتار) نموده و فرهاد جواهرکلام، مجتبی کبیری و مسعود امامی نیز قطعاتی از آخرین آلبوم‌های خود (بازی در نیار / نیم‌نگاه / امون بده) را در قالب اجرای پلی‌بک، روی صحنه ببرند.

برپایه این گزارش، از ساعت ۱۸ تا ۲۰ چهارشنبه شب (۲۸ بهمن‌)، حمید عسکری و فرهاد جواهرکلام روی استیج آمفی تئاتر کانون خواهند رفت؛ پنج‌شنبه شب (۲۹ بهمن) رضا یزدانی و مجتبی کبیری به اجرای برنامه خواهند پرداخت و در آخرین شب (جمعه ۳۰ بهمن) نیز برنامه فرزاد فرزین و مسعود امامی روی صحنه خواهد رفت.