آیت‌‌ا... جوادی آملی اظهار کرد: همه ما باید ان‌شاء‌ا... در ۲۲بهمن شرکت کنیم. هیچ کس حرف خلاف نزند. کسی را هم اهانت نکنیم، دروغ نگوییم، خیانت نکنیم و بی‌حساب کسی را نرنجانیم و تهمت بی‌جا هم به کسی نزنیم و این لکه ننگ را کسی به خودش راه ندهد. به گزارش ایسنا، این استاد برجسته حوزه در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه، بسیجیان و اساتید آموزش بسیج دانشگاه‌های سراسر کشور با توجه به فرا رسیدن سالروز دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: «این نظام، نه به آسانی به دست آمده و نه به آسانی برمی‌گردد. اگر معاذالله کوچک‌ترین آسیبی ببیند، تمام لعنت‌های گذشته دامنگیر ما می‌شود. این امانت الهی است. بر همه ما واجب عینی است که این نظام را حفظ کنیم. کاری که باعث تضعیف این نظام است، باعث تفرقه است، باعث نفاق‌افکنی می‌شود، باعث طمع بیگانه است، این کار حرام عینی است.»

وی ادامه داد: این چنین نیست که اگر کسی دارای رهبر خوب بود بگوید کشور حفظ می‌شود. رهبر اگر علی‌ابن ابی‌طالب «علیه السلام» هم باشد، مادامی که مردم عاقل باشند کشور به مشکل برنمی‌خورد. داشتن رهبر خوب نیمی از قضیه است. پس مبادا بگوییم ما یک رهبر خوب داریم و همین کفایت می‌کند.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه نباید هر حرفی را بزنیم و به هر کسی اهانت کنیم و هر چیزی که مطابق با ما نیست فتوا به بطلانش بدهیم، تصریح کرد: مبادا خدای ناکرده آنها که اهل اعتراض هستند این آلودگی‌ها و ننگ «نه غزه، نه فلسطین» و «جمهوری ایرانی» را به خودشان راه دهند. این ننگ برای همیشه ننگ است. اینهایی هم که کافرند ـ بالاخره کافر هم داریم در این مملکت و این طور نیست که نباشند ـ اینها اگر اسلام را قبول ندارند که ندارند، اگر ایرانی هستند باید بگویند: «جمهوری اسلامی»؛ برای این که از جمهوری ایرانی هیچ کاری ساخته نیست.

جوادی آملی در ادامه خاطرنشان کرد: همه ما که مسلمانیم و ایرانی هستیم، شعار ما، شعور ما تشویق ما، حفظ نظام، حفظ انقلاب اسلامی حفظ وحدت، حفظ این کیان. وگرنه اگر خدای ناکرده این آسیبی ببیند، الان ما توی میدان مین هستیم.