به رنگ ارغوان از هفته آینده در سینماهای شهر

نگاه سوم- آخرین جلسه این دوره شورای صنفی نمایش دیروز در محل خانه سینما شماره ۲ تشکیل شد و اعضای این شورا توسط مدیرعامل جامعه اصناف سینمایی ایران تقدیر و تودیع شدند. هم چنین وضعیت اکران و حوزه نمایش در سال ۸۸ و مدیریت آن در این جلسه بررسی شد.

افزایش فروش فیلم‌ها تا سقف ۳۵۰ درصد و افزایش مخاطب و ضریب اشغال صندلی سینماها از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

این در حالی است که سینمای ایران به مدت ۱۸ سال از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۷ سیر نزولی ریزش مخاطبین را داشته و این افت بر منحنی نزول تا به آنجا پیش رفت که سینمای ایران ۸۰ درصد از مخاطبین خود را از دست داده بود. در سال ۱۳۸۸ این روند متوقف و برای اولین بار آمار ۱۵درصد رشد را نشان می‌دهد.

در پایان امسال رکورد تعداد فیلم‌های به نمایش درآمده در سی سال گذشته (که رقمی بین ۴۵ تا ۴۷ فیلم بود) شکسته شد و برای اولین بار این تعداد از مرز۶۰ فیلم گذشت.

تنظیم کف فروش‌های متغیر برای سرگروه‌ها، افزایش بهای بلیت (تا ۲۵درصد) و مدیریت اکران و تنظیم نمایش در بحرانی‌ترین دوره طی

سالیان اخیر از دیگر مسائلی بود که شورای صنفی در سال جاری با آن مواجه بود و مدیریت کرد.

همچنین آیین‌نامه اکران سال ۱۳۸۹ توسط کمیته ۹ نفره منتخب هیات‌مدیره تنظیم و به هیات‌مدیره خانه سینما تقدیم شد. خانه سینما آیین‌نامه نهایی اکران ۸۹ را به زودی به اداره کل ارزشیابی و نظارت سینمایی حرفه‌ای ارسال خواهد کرد.

بر اساس آخرین جلسه شورای صنفی نمایش، فیلم عیار ۱۴ (ساخته پرویز شهبازی) از چهارشنبه این هفته در گروه سینمایی قدس به نمایش در خواهد آمد و فیلم‌های به رنگ ارغوان (ابراهیم حاتمی‌کیا) در گروه سینمایی آفریقا، محافظ (جواد کاسه ساز) در گروه سینمایی آزادی و شب (رسول صدرعاملی) در گروه سینمایی عصرجدید از چهارشنبه هفته آینده (مورخ ۲۸/۱۱/۸۸) به نمایش درخواهند آمد و نمایش فیلم حلقه‌های ازدواج تا پایان سال در گروه سینمایی استقلال ادامه خواهد یافت.