«بیش از ۱۵۰ روز از توقیف گذرنامه‌های مجتبی میرطهماسب و جعفر پناهی می‌گذرد و متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه توجهی به تقاضاهای مکرر رسیدگی به این موضوع نشده است.» خانه سینما طی مکاتبه‌ای با مدیرکل دادگستری تهران، ضمن تاکید بر مطلب فوق، یادآوری نموده که: «سینمای نجیب ایران طی سی سال گذشته سفیر راستین فرهنگ و هنر ایران اسلامی بوده است و ادامه این گونه رفتارها با سینماگران در محروم کردن آنان از حقوق خود، نه تنها برخلاف تصریحات قانونی بلکه موجب ایجاد سوءظن و سوءتفاهمات سیاسی در افکار عمومی و بین‌الملل می‌شود و فرصت‌های نظام را به تهدید تبدیل می‌کند.» خانه سینما در انتهای این نامه با امید به صدور دستور رفع توقیف گذرنامه‌های هنرمندان همکار خود، از ریاست دادگستری تهران، رعایت اجرای اصول بیستم، بیست و سوم و سی و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی را در پاسداری از حقوق شهروندی درخواست نموده است.

گروه موسیقی فرهنگسرای بهمن در جشنواره فجر

گروه موسیقی سنتی و کر فرهنگسرای بهمن، به بخش رقابتی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر راه یافتند. به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس فرهنگسرای بهمن ضمن اعلام این خبر گفت: در این دوره از جشنواره، گروه موسیقی سنتی و گروه کر فرهنگسرای بهمن از میان ۱۷۹ گروه شرکت‌کننده، انتخاب و به بخش رقابتی جشنواره وارد شدند. شاپور دیوسالار، ارائه آثار فاخر و ماندگار را از اهداف فعالیت گروه موسیقی این فرهنگسرای دانست.

ساخت ۳ میلیون متر مربع فضای فرهنگی

جشن رونمایی مجموعه ۱۰ جلدی «این روزها» که حاوی دستاوردهای انقلاب اسلامی است، با حضور مدیران شهری در فرهنگسرای پایداری برگزار شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مشاور عالی شهردار در این مراسم به تلاش‌های مدیریت شهری در حوزه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر فقط توسط شهرداری سه میلیون مترمربع فضای فرهنگی در مرحله ساخت است و پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش شده تا عامه مردم از آن استفاده کنند.

«پرواز مرغابی‌ها» بهترین فیلم روستایی جشنواره ۲۸

مهران ابوالحسنی، مدیر جشنواره روستا گفت: هیات انتخاب و داوری وزارت جهاد کشاورزی در جشنواره امسال پس از بررسی و مورد ارزیابی قرار دادن آثار روستایی جشنواره، فیلم‌های: «پرواز مرغابی‌ها»، «ترانه کوچک من»، «سنگ اول»، «معبد جان» و «دیگری» به عنوان نامزدهای برتر این دوره جشنواره انتخاب کردند. وی افزود: این هیات سپس با بررسی کاندیداها، فیلم سینمایی «پرواز مرغابی‌ها» را فیلم برتر روستایی این دوره جشنواره شناخت.