پیشنهاد معاوضه سوخت هسته‌ای کلاهبرداری سیاسی است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب در موضوع تامین سوخت هسته‌ای رآکتور تهران در پی حراج مواد غنی شده ایران است، رفتار غرب را در این زمینه یک نوع کلاهبرداری سیاسی خواند. به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی صبح دیروز در جشنواره ابن سینا در محل دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران به خیزش علمی در کشور اشاره کرد و گفت: اگر بستر مناسب باشد، دانشمندان ایرانی می‌توانند در قلمروهای بسیاری پیشرفت داشته باشند و اگر می‌خواهیم این دستاوردها گسترش یافته و حفظ شود، باید در مسیر سازماندهی بسترها گام برداریم. وی با تاکید بر اینکه باید بر روی دانش و پژوهش در داخل کشور تمرکز داشته باشیم، گفت: شرایط کشور ما اقتضا می‌کند که بیشتر به سمت تولید علم برویم، زیرا غرب علاقه ندارد ایرانی‌ها از یک سطحی بالاتر بروند.لاریجانی افزود: غرب به ایران کینه‌ورزانه نگاه می‌کند و بهانه تراشی می‌کند و نمونه آن موضوع هسته‌ای است که آنها خود می‌دانند ما بمب اتم نداریم، اما جلوی پای ایران سنگ‌اندازی می‌کنند. وی افزود: وقتی به سخنانشان توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که آنها نمی‌خواهند ایران از سطح کشورهای دوم و سوم بالاتر بیاید و این فقط منحصر به ایران نیست، بلکه آنها نمی‌خواهند هیچ کشور اسلامی از سطح دو و سه بالاتر برود تا رژیم صهیونیستی در منطقه ترکتازی کند. لاریجانی گفت: آنها می‌گویند ایران توازن منطقه را به هم زده است، ولی باید از آنها پرسید که آیا این جدولی ثابت است که شما طراحی کرده‌اید و نباید تغییر پیدا کند؟ رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آنها می‌خواهند در روند جهانی‌سازی این جدول را ثابت نگه داشته و نگذارند کشورهایی مثل ایران تغییر جایگاه دهند. وی گفت: کسب دانش یک فراز و فرودهایی دارد، ولی اگر با سنگ‌اندازی نیز مواجه شود، موانع سخت‌تر می‌شود و نمونه آن تامین سوخت رآکتور تهران بود. وی با اشاره به پیشنهاد کشورهای غربی به دریافت مواد غنی شده‌ ایران، گفت: با گرفتن مواد غنی‌شده ایران به بهانه تبدیل به خلوص بالاتر، ظاهرا دنبال حراج مواد غنی‌شده ایرانی‌ها هستند، اما غربی‌ها بدانند که ایرانی‌ها سلیم‌العقلند. کسی از شما چنین چیزی طلب نکرده بود. چرا شما این‌قدر نگران راکتور اتمی تهران هستید؟ ما خودمان مراقب آن هستیم.

نماینده مردم قم در خانه ملت، افزود: چرا سخن از تحریم ایران می‌کنید؟ شما در واقع دنبال نوعی کلاهبرداری سیاسی هستید؛ شما می‌خواهید با تئوری‌سازی مواد غنی‌شده ایران را بگیرید. اگر شما به چنین چیزی تمایل دارید و ما نیازمند آن هستیم بهتر است مواد مورد نیازمان را خریداری کنیم. شما نگران مواد غنی‌شده ایران نباشید.

وی در ادامه گفت: باید بشناسیم که در چه فضایی هستیم و آمریکا نیز با ادبیات دیگری خواسته‌های گذشته خود را مطرح می‌کند. باید دانست که آمریکا برای ما دلسوز نبوده و به‌رغم سخنان اوباما باید دانست که آمریکا هنوز همان روحیه سابق را دارد.