ضرورت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

رییس جمهور گفت: جمهوری اسلامی‌ایران و قطر علاوه بر اهتمام برای ارتقای سطح روابط دوجانبه باید همکاری‌های خود را در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی نیز هر چه بیشتر تقویت و گسترش دهند. به گزارش‌ایسنا محمود احمدی‌نژاد در دیدار شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی ولیعهد قطر روابط دو کشور را کاملا برادرانه دانست و اظهار کرد: تهران و دوحه دارای منافع و ظرفیت‌های مشترکی هستند که همکاری‌های دوجانبه بخشی از‌این روابط را تشکیل می‌دهد، دو کشور در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت‌ها و اقدامات فراوانی می‌توانند با همکاری یکدیگر انجام دهند.

احمدی‌نژاد حضور قطر در مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام را بسیار خوب و سازنده دانست و خاطر نشان کرد: اقداماتی که در خصوص فلسطین، لبنان و یمن انجام شده، نشان دهنده زمینه‌های فراوانی در گسترش همکاری‌های منطقه‌ای بین دو کشور است.

رییس جمهور همچنین ارتقای همکاری‌های بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و با بیان ‌اینکه در عرصه بین‌المللی اقدامات مهمی‌وجود دارد که دو کشور می‌توانند با کمک یکدیگر آنها را دنبال کنند، گفت: دشمنان قصد دارند با گسترش آتش جنگ در کل منطقه، مشکلات اقتصادی و سیاسی خود را حل کنند و چنین مسائلی اقتضا می‌کند که بیش از گذشته در کنار یکدیگر باشیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ ایران و قطر در روابط دوجانبه و تلاش برای همکاری‌های سیاسی و امنیتی در منطقه و همچنین حضور فعال و موثر درمناسبات جهانی در مسیر مشترکی قرار دارند که البته باید سرعت همکاری‌های خویش را افزایش دهیم. احمدی‌نژاد با بیان‌اینکه جمهوری اسلامی‌‌ایران به صداقت و هوشمندی مسوولان قطری اعتماد دارد، گفت: غربی‌ها نمی‌خواهند در منطقه امنیت حاکم باشد و روابط کشورهای منطقه با هم دوستانه باشد. آنها همواره تلاش کرده اند کشورهای منطقه را ضعیف نگه دارند و حیات آنها به ‌ایجاد تفرقه و ناامنی وابسته است که خوشبختانه بین تهران و قطر دریافت مشترکی از توطئه‌های دشمنان وجود دارد‌.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ولیعهد قطر نیز در‌این دیدار با تاکید بر‌اینکه کشورش جمهوری اسلامی ‌ایران را صرفا یک کشور همسایه و مسلمان نمی‌داند، بلکه آن را قدرت استراتژیک منطقه و حامی‌ خود می‌داند، اظهار داشت: قطر همواره‌ این موضوع را مورد تاکید قرار داده و تلاشمان این بوده است که به کشورهای منطقه و عربی نیز‌ این موضوع را گوشزد کنیم که ‌ایران کشور برادر و قدرت استراتژیک ما در منطقه است.