در پرداخت یارانه‌ها مقید به خوشه‌بندی‌ها نیستیم

شمس‌الدین حسینی با بیان اینکه تصحیح و تکمیل اطلاعات در اختیار خود مردم است، گفت: در پرداخت یارانه‌ها محدود و مقید به خوشه‌بندی‌ها نیستیم. به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی اقتصادی و وزیر امور اقتصاد و دارایی صبح دیروز در حاشیه مراسم تجدید میثاق رییس‌جمهور و هیات دولت با آرمان‌های امام راحل با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل عدم تشکیل سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها زیر نظر وزارت رفاه گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، وزیر رفاه نیز عضو این مجمع است و اعضای هیات مدیران را تعیین می‌کند، لذا همچنان وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی یکی از نقش‌های اساسی را در تشکیل این سازمان دارند.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص وجود تغییر در شکل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها این موضوع را رد کرد و گفت که تغییری در آن صورت نگرفته است. سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: ‌قانون حداقل یک ماه به ما وقت داده است و ما نیز اساسنامه را تعیین کرده و در دولت هم تصویب شده است.

حسینی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نظر مجلس مبنی بر غیر‌منطقی و عملیاتی بودن نظر دولت که بر اساس آن در بودجه سال ۸۹ اعتباری برای درآمد دولت در نظر گرفته شده است که با آزادسازی قیمت‌ها ۴۰ هزار میلیارد تومان برای دولت است و تورم را دو برابر می‌کند، اظهار کرد: زمانی که لایحه تصویب شد، بنابراین بود که قانون در سال ۸۸ اجرا شود که البته تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد، ولی قطعا اگر بنا را بر این بگذاریم که حتی اگر بحث قبلی دنبال شود، اگر ۲۰ هزار میلیارد تومان را در سال ۸۸ و همین مبلغ در سال ۸۹ در نظر گرفته می‌شد، در مجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌شود ضمن اینکه دولت لایحه‌ای تنظیم و به مجلس تقدیم کرده که نظر دولت است.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پیش‌بینی می‌شود آزادسازی قیمت‌ها ۴۰ درصد باشد؟ گفت:‌ این‌گونه نیست؛ چرا که برای حامل‌های مختلف متفاوت است و هر موقع قانون تصویب شود، در این مورد اطلاع‌رسانی می‌کنیم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تغییرات در خوشه‌بندی‌ها در چه بخش‌هایی خواهد بود، تصریح کرد: همان طور که گفتیم، طبق قانون بنای ما بر این است که به همه افراد متناسب با درآمدشان پرداخت کنیم و طبیعی است که این اختیار در دست مردم است که اطلاعات خود را تصحیح و تکمیل کنند. سخنگوی اقتصادی دولت در پایان خاطرنشان کرد:‌ آنچه مسلم است، در پرداخت یارانه‌ها محدود و مقید به خوشه‌بندی‌ها نیستیم.