دنیای اقتصاد- مراسم جشن‌های سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز گذشته با حضور رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت در مرقد امام خمینی (ره) آغاز شد. محمود احمدی‌نژاد و برخی اعضای هیات دولت، صبح دیروز (دوشنبه ۱۲ بهمن‌ماه) همزمان با فرا رسیدن سی‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های حضرت‌امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند. در نخستین روز از دهه‌ مبارک فجر رخ داد

تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام (ره)

مراسم جشن‌های سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز گذشته با حضور رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت در مرقد امام خمینی (ره) آغاز شد.

محمود احمدی‌نژاد و برخی اعضای هیات دولت، صبح دیروز دوشنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با فرا رسیدن سی‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی همراه بود، رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت با قرائت فاتحه، به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کردند و در سالگرد بازگشت امام خمینی(ره) به ایران در سال ۱۳۵۷، آغاز دهه فجر و یاد و خاطره‌ آن امام راحل را گرامی داشتند. رییس‌جمهور همچنین بر سر مزارهای بانوی بزرگ انقلاب و حضرت آیت‌ا... العظمی طباطبایی بروجردی و آیت‌ا... توسلی همچنین مزار شهیدان رجایی، باهنر، ‌بهشتی و ۷۲ تن از شهدای دولت نیز حضور پیدا کردند و به قرائت فاتحه پرداختند. این مراسم با مداحی یکی از مداحان اهل بیت (ع) نیز همراه بود.

۲۲ بهمن امسال پیام‌های جدیدی را برای بشریت دارد

به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در حاشیه این مراسم با تبریک فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم‌ا... دهه فجر گفت: انقلاب عظیم اسلامی ایران نقطه پایان حیات سلطه‌گران و نقطه آغاز حاکمیت صالحان بود. مقدمه تحقق حاکمیت انسان کامل در جهان است. ۳۱ سال از ورود امام به ایران می گذرد و حرکتی که امام (ره) زنده کرد، امروز عمیق‌تر و گسترده‌تر ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۲۲ بهمن امسال پیام‌های جدیدی را برای بشریت دارد؛ ۲۲ بهمن امسال پایان استیلای سلطه‌گران و آغاز انتشار نور در سراسر جهان است و من مطمئن هستم که ملت بزرگ ایران در روز ۲۲ بهمن و در تجدید میثاق با آرمان‌های امام با حضور باشکوه خود در صحنه یاس و ناامیدی را به صورت کامل بر اردوگاه ستمگران و دشمنان بشریت حاکم و یک بار دیگر افق روشنی را در برابر بشریت ترسیم می‌کنند.

احمدی‌نژاد گفت: ما از اینکه در ایران زندگی می‌کنیم، در این عصر زندگی می‌کنیم و خادم ملت ایران هستیم و در حرکت سرنوشت‌ساز ملت ایران سهیم هستیم، خدای بزرگ را سپاسگزاریم. به وجود ملت ایران و جوانان انقلابی افتخار می‌کنیم و فردای ۲۲ بهمن فردایی روشن‌تر و با پیروزی‌های درخشان‌تر برای اردوگاه خداپرستان خواهد بود.

حداد عادل: ۱۲ بهمن نوروز است

همچنین به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل صبح دیروز در مراسم دهه فجر ـ که با گلباران محل جلوس حضرت امام(ره) در بهشت زهرا(س) آغاز شد ـ ضمن سخنانی گفت: ۱۲ بهمن نوروز سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ملت ماست. رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این ملت در راه دفاع از انقلاب اسلامی با بصیرت و هوشیاری و اطاعت از رهبری ایستاده است و همان‌طور که در جنگ تحمیلی و جنگ سخت فداکاری کرد، امروز نیز در جنگ نرم با بصیرت از انقلاب دفاع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران چشم به دهان رهبری دوخته است که آموزگار بصیرت است و گوش به فرمان اوست تا آنچه رهبر می‌گوید، عمل کند.

حداد عادل خطاب به برخی خواص گفت: عده‌ای در خارج در آغوش آمریکا و انگلیس پناه گرفته و بیانیه می‌دهند و خود را اتاق فکر شما می‌دانند. شما باید مرز خود را با کسانی که وحی بودن قرآن را مورد تشکیک قرار دادند و در وجود مقدس امام زمان(عج) نیز تشکیک و معصوم بودن ائمه را انکار می‌کنند، مشخص کنید و مقام معظم رهبری نیز همین را می‌خواهد. شما باید حساب خود را از کسانی که در سال‌های گذشته می‌گفتند که اندیشه‌های امام(ره) را باید به موزه‌ها سپرد معلوم کنید. آنها خود را مدافع شما می‌دانند. شما باید حساب خود را با کسانی که در روز عاشورا به نمادهای عزاداری سیدالشهدا اهانت کردند، جدا کنید. شما باید حساب خود را از کسانی که به اصل ولایت فقیه توهین کردند جدا کنید. کسانی هستند که خود را نماینده شما می‌دانند و در کنار تحلیل‌گر آمریکا که از همان ابتدا هم دشمن این ملت و انقلاب بود می‌نشینند و نواری نیز به دست خود می‌بندند و راجع به ملت ایران حرف می‌زنند، اما یک کلمه هم از ظلم آمریکا در عراق و افغانستان نمی‌گویند و دائما می‌خواهند از ایران حرف بزنند. آنها به خیال خود می‌خواهند جنبش مورد ادعای خود را رهبری کنند. اینها دشمن ملت و انقلاب هستند. رهبری می‌گوید کسانی که سابقه‌ای در انقلاب دارند، باید مرز خود را با اینان روشن کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در کنار مرقد امام (ره) در ۱۲ بهمن‌ماه اعلام می‌کنیم که اماما فرزندان تو در صحنه حاضرند. این ملت در ۹ دی در تهران و روزهای قبل و بعد از آن در شهرهای مختلف نشان دادند که انقلاب شاداب و بانشاط است و به همان عهد و پیمان خود با تو استوارند.

وی ادامه داد: سفینه‌ نجات مردم راهی است که رهبری نشان می‌دهد و پیام ملت ایران در سی‌ویکمین سالروز انقلاب اسلامی به مستکبران، سلطه‌گران و زورگویان این است که ملت ایران در دفاع از انقلاب با تمام توان ایستاده است و از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کند. گمان نکنید که با فشار در موضوعاتی مانند پرونده هسته‌ای می‌توانید ایران را وادار به تسلیم کنید. ما از حقوق قانونی خود دفاع می‌کنیم و کوتاه آمدن در برابر زورگویی شما با شعار استقلال و آزادی مغایر است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با توحید کلمه و کلمه توحید پیروز شد و با وحدت نیز این انقلاب حفظ خواهد شد.

وحدت حول محور اسلام، انقلاب، قانون اساسی و ولایت فقیه، و امروز هر حرکتی از سوی هر کس در هر روزنامه و مجله‌ای و از هر دهان و زبانی اگر بخواهد وحدت ملت ایران را مخدوش کند، دانسته و ندانسته کمک به دشمنان انقلاب است. ملت ایران در سایه وحدت و همدلی، راه پیشرفت و توسعه و رفاه و سعادت را طی می‌کند و همان‌طور که ۹ دی را به یک حماسه تبدیل کرد، در ۲۲ بهمن نیز پرشور و بانشاط‌تر از همیشه حاضر می‌شود و با امام و رهبر خود تجدید عهد خواهد کرد و هر کس بخواهد راهی جز این در ۲۲ بهمن انتخاب کند و یا رنگ و شعار دیگری را برگزیند، در میان ملت منزوی خواهد شد.

به گزارش فارس، در این مراسم گروه‌های سرود و تواشیح به اجرای برنامه پرداختند و مداحان اهل بیت نیز به مناسبت اربعین حسینی به سوگواری سالار شهیدان پرداختند. این مراسم با اهدای گل توسط شرکت‌کنندگان به جایگاه جلوس امام خمینی و گرامی داشتن یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به پایان رسید.

عکس: ایرنا