خنکای ختم خاطره

نمایش «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی نیما دهقان برترین نمایش مسابقه بین‌الملل بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد. در شب مراسم اختتامیه معرفی بهترین‌های بین‌الملل بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که در تالار وحدت برگزار شد، نمایش «خنکای ختم خاطره» نوشته حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی نیما دهقان برترین نمایش مسابقه بین‌الملل جشنواره بیست‌وهشتم تئاتر فجر شد. در بخش برگزیدگان مسابقه بین‌الملل جشنواره، دربخش موسیقی فرشاد فزونی آهنگساز نمایش «خنکای ختم خاطره» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ یک هزار و ۵۰۰ دلار را از آن خود کرد. در بخش طراحی صحنه نیز منوچهر شجاع طراح صحنه نمایش «خنکای ختم خاطره» تندیس جشنواره،‌ دیپلم افتخار و مبلغ یک هزار و ۵۰۰ دلار را دریافت کرد.در بخش بازیگری زن مسابقه بین‌الملل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ دو هزار دلار به ستاره پسیانی برای بازی در نمایش «خانه» اهدا شد. در بخش بازیگری مرد مسابقه بین‌الملل نیز فابریزیو پوگلیزه برای بازی در نمایش «دکتر فرانکشتاینگ» از ایتالیا تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ دو هزار دلار را دریافت کرد.

جایزه بهترین نمایشنامه تئاتر فجر شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ دو هزار ۵۰۰ دلار به حمیدرضا آذرنگ برای نمایش «خنکای ختم خاطره» اهدا شد. جایزه بهترین کارگردانی تئاتر فجر نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ دو هزار و ۵۰۰ دلار به نیما دهقان برای نمایش «خنکای ختم خاطره» رسید.هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره متشکل از داود رشیدی، داود میرباقری و سه داور خارجی جشنواره بیست و هشتم، جایزه ویژه خود را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ سه هزار دلار به خاطر طراحی بدیع و تاثیرگذار به رضا ثروتی کارگردان نمایش «مکبث» اهدا کرد.

همچنین هیات داوران مسابقه بین‌الملل جشنواره بیست‌وهشتم تئاتر فجر جایزه بزرگ جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و مبلغ چهار هزار دلار را به نمایش «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی نیما دهقان اهدا کرد.در بخش جایزه منتقدان جهانی تئاتر جشنواره بیست‌وهشتم تئاتر فجر، دربخش موسیقی دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ابراهیم یساول‌‌زاده‌توسی و میثم جوادی برای موسیقی نمایش «پری‌خوانی عشق و سنگ» اهدا شد. در بخش طراحی صحنه و لباس هم سحر افتخارزاده برای طراحی لباس نمایش «اتللو» به کارگردانی عاطفه تهرانی دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.در بخش بازیگری زن جایزه منتقدان جهانی تئاتر، سیما تیرانداز برای بازی در نمایش «پری‌خوانی عشق و سنگ» و در بخش بازیگری مرد بهزاد فراهانی برای بازی در نمایش «خدا در آلتونا حرف می‌زند» دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کردند. نمایشنامه «تورعروس» نوشته امیر امجد نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی منتقدان جهانی تئاتر را از آن خود کرد.عاطفه تهرانی برای کارگردانی نمایش «اتللو» جایزه منتقدان جهانی تئاتر را دریافت کرد و هیات داوران منتقدان جهانی تئاتر جایزه بهترین نمایش خود را به نمایش «مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش» به کارگردانی رضا حداد اهدا کرد.در بخش جایزه مردمی جشنواره بیست و هشتم تئاتر فجر، نمایش «گل» به کارگردانی یاسر خاسب از ایران و نمایش «میز» از کشور لهستان جایزه مردمی جشنواره را از آن خود کردند.

همچنین به انتخاب کارشناسان دفتر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی جایزه نمایش منتخب در بخش برگزیدگان تئاتر مناطق شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و دو هفته اجرای عمومی در تهران به نمایش «خانه کاغذی» به کارگردانی مهدی برومند‌نیا از کرمانشاه اهدا شد.