نگاه سوم- مراسم پایانی سومین دوره جایزه ادبی «روزی روزگاری» سرانجام با تاخیری چندماهه و به شکل خصوصی برپا شد. در مراسم پایانی جایزه «روزی روزگاری» که در منزل مدیا کاشیگر - دبیر این جایزه - برگزار شد، این مترجم همچنین از احتمال برگزار نشدن جایزه «روزی روزگاری» در دوره آینده خبر داد و در توضیح این مسأله گفت: با توجه به این‌که ما اردیبهشت‌ماه سال آینده باید برگزیدگان‌مان را معرفی کنیم و اکنون بهمن‌ماه است و تازه مراسم پایانی جایزه - که می‌باید چند ‌ماه پیش برگزار می‌شد - در حال برگزاری است، بنابراین درباره این‌که جایزه در دوره آینده بخواهد فعالیتش را ادامه بدهد یا خیر، هیات‌امنا باید تصمیم بگیرد. مراسم پایانی جایزه «روزی روزگاری» با یادی از رضا سیدحسینی آغاز شد و فیلم مستندی از این مترجم و منتقد ادبی فقید با عنوان «در باب شکوه سخن» به نمایش درآمد.

در ادامه، سعید طباطبایی، جانشین دبیر جایزه به ارائه گزارشی از روند داوری آثار مورد بررسی قرارگرفته پرداخت و پس از آن، جایزه «روزی روزگاری» در بخش مجموعه داستان توسط مجید قیصری به برگزیده این بخش یعنی پیمان اسماعیلی برای «برف و سمفونی ابری» اهدا شد.

در مراسم پایانی این جایزه همچنین از مشیت علایی تقدیر شد. عنایت سمیعی در تبیین و تجلیل از جایگاه مشیت علایی در حوزه نقد ادبی به ایراد سخن پرداخت و گفت: متن‌های انتقادی مشیت علایی بر تحلیلی روشن، زبانی استوار و بیانی منصف استوار است. سپس در بخش ادبیات نمایشی، امید روحانی تندیس حمید امجد را که با «پاتوغ اسماعیل‌ آقا» به عنوان برگزیده بخش ادبیات نمایشی معرفی شده بود، اهدا کرد.

در نشست پایانی جایزه «روزی روزگاری» از ابراهیم حقیقی، طراح و گرافیست نیز تجلیل شد و این به عنوان سرآغازی برای ایجاد بخش رقابتی طرح جلد در دوره بعدی جایزه «روزی روزگاری» عنوان شد.

در ادامه مراسم، برگزیده بخش اثر داستانی غیرایرانی معرفی شد که مهدی غبرایی و محمود دولت‌آبادی، جایزه خجسته کیهان، مترجم «موسیقی شانس» پل‌ استر را به او اهدا کردند. اسدالله امرایی هم به نمایندگی از پل ‌استر، جایزه این نویسنده آمریکایی را از دست محمود دولت‌آبادی گرفت. همچنین در ادامه این مراسم از سال‌ها تلاش رضا قیصریه در حوزه ترجمه و تالیف تقدیر شد. در بخش پایانی جایزه «روزی روزگاری» به معرفی برگزیده بخش رمان اختصاص پیدا کرد و با توجه به این‌که جعفر مدرس صادقی در سفر بود، جایزه او توسط ماه‌منیر کهباسی به مدیر نشر مرکز، ناشر رمان «بیژن و منیژه» اهدا شد.