سینمای ایران
شخصیت تصویری در هر فیلم اهمیت دارد
فارس- «علیرضا زرین دست» در کارگاه تخصصی فیلمبرداری سینمای ایران گفت: در هر فیلم یا فیلمنامهای، اولین چیزی که اهمیت دارد، شخصیت تصویری است و این شخصیت تصویری با حضور مدیر فیلمبرداری پررنگ میشود. اولین همایش «سینمای ایران چشمانداز دهه ۹۰» با حضور «سعید مستغاثی» و «علیرضا زرین دست» در مرکز اصلی جشنواره توسط انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و برپایی کارگاه تخصصی فیلمبرداری سینمای ایران، افتتاح شد. بنابراین گزارش، در ابتدا «سعید مستغاثی» توضیحاتی در مورد چگونگی شکلگیری و برنامههای این همایش به حضار ارائه داد و گفت: این همایش به صورت کتاب و مولتی مدیا به عنوان دی وی دی آموزش به زودی در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد. سپس «زرین دست» گفت: من در ابتدا میخواهم قبل از این که وارد حوزه تکنیکی شوم، به اساسیترین و مهمترین عوامل کار فیلمبرداری اشاره کنم که آن هم این است که در هر فیلم یا فیلمنامهای، اولین چیزی که اهمیت دارد، شخصیت تصویری است. وی در ادامه افزود: با چند پلان اول هر فیلمی میشود حدس زد با چه نوع فیلمی طرف هستیم و این شخصیت تصویری با حضور مدیر فیلمبرداری پررنگ میشود، چرا که مدیر فیلمبرداری است که با اندازه پلان، نوع رنگ و نورپردازی میتواند به یک فیلم لحن مناسب بدهد. مورد بعدی که در دنیای امروز همه ما با آن سرو کار داریم، انتخاب خود دوربین فیلمبرداری است که نوع پیشرفته آن هم ما را دچار مشکلات عدیدهای کرده است.
ارسال نظر