سید رضا سجادی سفیر ایران در روسیه گفت: به دلیل اهمیت روابط دو جانبه ایران و روسیه و برای تدارکات بهتر سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به مسکو این سفر به زمان دیگری موکول شد. سفیر ایران در مسکو در گفت‌و‌گو با ایسنا خاطرنشان کرد: روابط دو کشور ایران و روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است و موضوعات مهمی میان دو کشور وجود دارد، بنابراین برای استفاده بهتر از سفر، این سفر زمان دیگری انجام می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری نووستی، شورای امنیت روسیه ادعا کرد که تهران سفر دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران به مسکو را به تاخیر انداخت. شورای امنیت روسیه اطلاع داد که دیدار سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به مسکو به بعد موکول شده است. جلیلی مذاکره کننده اصلی مساله هسته‌ای ایران محسوب می‌شود. در اطلاعیه‌ای که در پایگاه اینترنتی شورای امنیت روسیه منتشر شد، اعلام شده است که سفر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که قرار بود در روزهای ۲۶- ۲۸ ژانویه سال ۲۰۱۰ به مسکو انجام شود، به درخواست طرف ایرانی به تعویق افتاد.

آن طور که یک منبع آگاه خبری در شورای امنیت روسیه به نووستی اطلاع داد، دعوتنامه سفر مقام ایرانی به مسکو هنوز هم به قوت خود باقی است. وی گفت: امیدواریم که طرف ایرانی در زمانی مناسب از آن استفاده کنند.