نهمین کمیسیون اقتصادی مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران- جمهوری ارمنستان دیروز صبح (سه‌شنبه) در ایروان در سطح کارشناسان ارشد دو کشور آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار اعزامی دنیای‌اقتصاد در جریان نهمین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و ارمنستان کارشناسان دو کشور در سه کمیته بازرگانی؛ انرژی، گاز و پتروشیمی؛ فرهنگ، گردشگری، بهداشت و درمان و غذایی مناسبات اقتصادی میان دو کشور را به بحث گذاشته و به توافقاتی دست یافتند. این توافقات امروز به طور رسمی به امضای منوچهر متکی وزیر خارجه و موسیسیان وزیر انرژی ارمنستان خواهد رسید.

غلامرضا انصاری مدیرکل هماهنگی اقتصادی وزارت خارجه در مراسم افتتاحیه نهمین کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استثنایی ایران و همسایگی با ۱۵ کشور بر اراده تهران برای بهبود روابط با تمام این کشورها در عالی‌ترین سطح تاکید کرد.انصاری روابط میان دو کشور را خوب توصیف کرد و گفت: طی یک سال گذشته و در فاصله اجلاس هشتم که در تهران برگزار شد تا امروز رفت‌وآمدهای سیاسی میان دو ملت بسیار گسترش یافته است و در موقعیت خوبی قرار دارد. بازدید ایرانیان از ارمنستان به شدت و سرعت گسترش یافته است و این نشان می‌دهد که علایق میان مردم دو کشور در حال گسترش است و این زمینه‌ساز فرصت و همکاری میان دو کشور خواهد بود.

انصاری با اشاره به توافقات پیشین در حوزه‌های مختلف اقتصادی ابراز امیدواری کرد که این اجلاس به توافقات خوبی در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل و راه‌آهن و... منجر شود.