محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس پیشنهاد کرد برای حل مشکل بررسی همزمان بررسی برنامه پنجم در مجلس، شماری از احکام نیمه کاره برنامه چهارم تمدید شود. باهنر که با خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) مصاحبه کرده بود، در خصوص حاشیه‌های ایجادشده در مورد بررسی همزمان برنامه پنجم و بودجه ۸۹ تصریح کرد‌: این مساله که مجلس توانایی بررسی دو لایحه را به صورت همزمان دارد، برداشت نادرستی است؛ زیرا آیین نامه داخلی مجلس طوری تصویب شده که برای رسیدگی به بودجه به ۲۵ روزکاری مجلس نیاز دارد و برای رسیدگی به برنامه‌ها ۳۰ روز، ۳۵ روز و زمان کار مشخصی برای این مسائل فرصت دارد بنابراین انجام همزمان این دو مساله ناممکن و غیرعملیاتی است.

وی یک راهکار عملیاتی برای به انجام رسانیدن بهتر برنامه پنجم ارائه داد و گفت: کار عملیاتی این است که یک سری از احکام برنامه چهارم که هنوز به پایان نرسیده و تاکنون ۴۰ الی ۵۰ درصد موفق بوده، تمدید شود. به بیان دیگر اختیاراتی را دولت در برنامه چهارم داشته که با تمام شدن این برنامه دولت به مشکل برمی‌خورد؛ مانند قانون هیات امنای دانشگاه‌ها که مبتنی بر قانون برنامه است و به محض تمام شدن برنامه دیگرفعالیت هیات امنای دانشگاه‌ها غیرقانونی است و قرار نیست که کار دولت لنگ بماند، بنابراین برخی از این قوانین باید تمدید شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر چند قانون مشخص وجود دارد که سایه سنگینی روی برنامه پنجم دارند؛ مانند طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، اصل ۴۴قانون اساسی، قانون خدمات کشوری، قانون الگوی مصرفی که مقام معظم رهبری فرمودند و برنامه پنجم باید از این‌ها تاثیر پذیرد و در کنار آنها یک سری سیاست‌های کلی حاکم بر برنامه پنجم وجود دارد که مقام معظم رهبری آن را در سال ۸۷ ابلاغ فرمودند مانند تشکیل صندوق توسعه بین‌المللی، بنابراین من تصور می‌کنم که باید احکامی راکه دولت برای اجرا به آن نیاز دارد در برنامه پنجم تمدید کنیم تا استمرار یابند.

دیدگاه باهنر درباره محاکمه فرزندان‌ هاشمی

باهنر همچنین گفت که در صورت اثبات متهم بودن فرزندان ‌هاشمی و خصوصا مهدی‌ هاشمی رفسنجانی، امکان ندارد قوه‌قضائیه نتواند آنها را احضار کند. نایب رییس دوم مجلس در این باره افزود: این افراد چه به صورت قانونی و چه غیرقانونی از کشور خارج شده باشند اگر بنا به دستور قوه‌قضائیه به کشور مراجعت نکنند، متهم هستند و قوه‌قضائیه در این مورد نباید از هیچ فردی ترسی داشته و از حیطه عدالت خارج شود.

وی با بیان این که اگر فرزندان‌هاشمی مشکلی دارند قوه‌قضائیه سریعا باید بررسی کند، گفت‌: رسیدگی به یک پرونده فساد اقتصادی برای نظام ظرف ۶ ماه حل شدنی است و اگر قرار است برای فرزندان‌ هاشمی به دلیل مسائل اقتصادی پرونده تشکیل شود، زودتر این کار را انجام دهید.

وی در واکنش به سوال خبرنگار ایرنا که برخی اصولگرایان باهنر را منتقد دولت دانستند نه حامی دولت تصریح کرد: من موفقیت دولت نهم و دهم را موفقیت نظام می دانم و شکست دولت دهم را هم شکست نظام می‌دانم و فکر می کنم هزینه‌های زیادی را برای نظام در بر خواهد داشت و آن دسته از فعالیت‌های احمدی‌نژاد را که با قانون اساسی‌، عقل و منطق همخوانی داشته از آن دفاع می‌کنم و در جایی که کردار دولت دهم با اشکال روبه‌رو شود انتقادهایم را می‌گویم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید براینکه همه اصولگرایان مجلس حاضر نیستند تمامی تخم مرغ‌هایشان را در سبد دولت بگذارند، اظهار داشت: خاتمی هم زمانی رییس‌جمهور بود و ما معتقد بودیم که نباید چوب لای چرخ دولت بگذاریم چه برسد به احمدی‌نژاد. درحال حاضرهم دولت احمدی‌نژاد اگر ناموفق باشد قطعا ضرر می‌کنیم. اصولگرایی در کشور منحصر به احمدی نژاد و اطرافیانش نیست. ما مراجع را اصولگرا می‌دانیم، جوادی آملی، حائری و جامعه روحانیت را اصولگرا می‌دانیم و عمری با آنها زندگی کرده‌ایم؛ ولی این مساله دلیل برحمایت همه اصولگرایان از احمدی‌نژاد نیست.