با اقتصاد ضعیف نمی‌توان مقابل بیگانگان ایستاد

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه کشور گفت: کشوری که آرمان‌های بزرگی داشته باشد، با اقتصاد ضعیف نمی‌تواند در مقابل بیگانگان بایستد. به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی که به استان مرکزی سفر کرده بود، پنجشنبه گذشته در یادواره سرداران هزار شهید شهرستان خمین که در مصلای این شهر برگزار شد در سخنانی با اشاره به ضرورت توسعه کشور یادآور شد: حل مشکلات مردم و رونق اقتصادی در کشور یک عامل مهم برای مقابله با بیگانگان است. کشوری که آرمان‌های بزرگی داشته باشد اگر اقتصاد ضعیفی داشته باشد نمی‌تواند در مقابل بیگانگان بایستد. وی به تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما با دقت نظر تمام و در جلسات گوناگون سعی کردیم که قانون خوبی را برای رفاه حال مردم و با شیبی که به اقشار مردم فشار وارد نشود، تصویب کنیم. دولت هم در اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها جدی است. رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه تحول بزرگی است و باید درک درستی از این موضوع بوجود آید. اگر این قانون به درستی اجرا شود به نفع همه کشور خواهد بود. لاریجانی همچنین در سخنرانی خود در جمع علما و روحانیون استان مرکزی از افزایش حجم دولت انتقاد کرد و گفت: بخش عمده‌ای از بودجه سالانه تنها صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود.

تغییر آیین‌نامه مجلس برای بخش خصوصی

رییس مجلس در جمع صنعتگران استان مرکزی نیز از تغییر آیین‌نامه مجلس برای حضور نماینده بخش خصوصی در کمیسیون‌ها و بعضا صحن علنی مجلس خبر داد. لاریجانی اظهار داشت: در مسائل خود معاونت نظارت رییس مجلس بررسی‌های لازم را در حوزه صنعت انجام می‌دهد و راهکارهای اجرایی را با حضور مسوولان برای حل این موضوعات بررسی خواهیم کرد و اگر هم نیاز به تعویض قوانین باشد قوانین اصلاح خواهد شد. وی یکی از مشکلات بخش صنعت را عدم وجود نقدینگی برای آنان خواند و افزود: این موضوع به دلیل انبساط قبلی در حوزه نقدینگی است. لذا برای رسیدن به انقباض رفتاری در پیش گرفته شده که باعث ایجاد مشکل در حوزه صنعت برای تامین نقدینگی شده است.

برخورد با مطبوعات سلیقه‌ای نباشد

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در سفر به محلات، طی سخنانی ضمن تاکید بر قانونگرایی گفت: در بحث هنر، مسائل فرهنگی و مطبوعات نباید سلیقه‌ای برخورد شود. وی به شرایط سیاسی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: آقایان در هر صنف و گروهی که هستند تنها باید سخنی بگویند که در چارچوب قانون اساسی امکانپذیر باشد و از این طریق پایبندی خود را به قانون اساسی اعلام نمایند.