تذکرات هیات نظارت به روزنامه‌ها به نفع آنها است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تذکراتی که هیات نظارت گاهی اوقات به روزنامه‌ها می‌دهد، به نفع آن‌هاست.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی درباره تذکرات هیات نظارت و معاونت مطبوعاتی به روزنامه‌ها و نگرانی‌های ایجاد شده در بین اهالی مطبوعات با اشاره به این‌که «هیات نظارت در هفته یک بار و بعضی اوقات نیز دو هفته یکبار تشکیل جلسه می‌دهد، چون ممکن است به حد نصاب نرسد» خاطرنشان کرد: تذکراتی که گاهی اوقات هیات نظارت به مطبوعات می‌دهد به نفع آنها است؛ چراکه روش‌های نادرستی که بعضا وجود دارد، تصحیح می‌شود و در نتیجه نیازی به برخوردها در سطح بالاتر که مثلا یک نشریه توقیف یا لغو مجوز بشود، نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه «اکنون تعامل با مطبوعات بسیار خوب است» اظهار کرد: معاونت مطبوعاتی مرتبا در بین فعالان مطبوعاتی حضور پیدا می‌کند و در نشریات، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها جلساتی برای همفکری و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه برگزار می‌شود و از این جهت جای نگرانی وجود ندارد. البته یک خطوط قرمزی نیز وجود دارد که باید رعایت شود. وی در عین حال یادآور شد: وزارت ارشاد در هیات نظارت تنها تصمیم‌گیر نیست و ما یک عضو از هفت عضو هیات نظارت هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام تذکرات از سوی معاونت مطبوعاتی گفت: معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد به عنوان دبیر هیات نظارت فعالیت می‌کند، تصمیم‌گیری با هیات نظارت است. دبیر تصمیم‌ها را ابلاغ می‌کند ولی به عنوان شخص خودش این اقدام را انجام نمی‌دهد، بلکه او مجری هیات نظارت است.

وی ادامه داد: سیاست وزارت ارشاد محدود کردن رسانه‌ها نیست.