طرح بنگاه‌های زودبازده از سال آینده مجددا فعال می‌شود

احمدی نژاد گفت: طرح بنگاه‌های زودبازده یک طرح بسیار موفق بود که از سال آینده با افزایش اعتبار آن مجددا فعال می شود. به گزارش مهر‌، محمود احمدی‌نژاد شامگاه چهارشنبه گذشته در گفت‌وگوی زنده با سیمای مرکز خوزستان اظهار داشت: طرح بنگاه‌های زودبازده طرح بسیار موفقی بود که متاسفانه برخی بی‌دلیل با آن مخالفت کردند، اما به اعتقاد کارشناسان طرح موفقی بود. وی افزود: اینکه بخواهیم برای رفع مشکل بیکاری در کشور اقدام به ساخت کارخانجات و صنایع بزرگ کنیم، تا حدودی با مشکل مواجه می‌شویم؛ چرا که ساخت این طرح‌ها بسیار طولانی مدت است و تعداد کمی از افراد بیکار را جذب خواهد کرد، ولی بنگاه‌های زودبازده در کمترین زمان ممکن جوانان را صاحب شغل می‌کند.

احمدی نژاد تصریح کرد: برای فعال سازی بنگاه‌های زودبازده از سال آینده سه هزار میلیارد ریال علاوه بر ۶ میلیارد کنونی به بانک‌ها برای تسهیلات اختصاص می‌یابد.

کار هدفمندکردن یارانه‌ها یک مقدار پیچیده شد و انرژی دولت را بیشتر می‌گیرد

در ادامه سومین سفر استانی احمدی‌نژاد به خوزستان، او در جمع مدیران استان، طرح هدفمندکردن یارانه‌ها را بزرگ‌ترین کار تحولی اقتصادی کشور برشمرد که هیچ طرحی به اهمیت، اثرگذاری و ابعاد آن نیست و قرار است بر پایه آن تمام مناسبات اقتصادی کشور تغییر یابد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: در سه چهار سال گذشته روی این قضیه مطالعه کردیم و کارگروه‌ها تشکیل شده و همه صاحب‌نظران‌، نظر خود را در این‌باره داده‌اند. ما علاقه‌مند بودیم کار روانی در این‌باره انجام شود، اما کار یک مقدار پیچیده شد و انرژی دولت را بیشتر می‌گیرد؛ ولی در هر حال چون به صورت قانون است باید اجرا شود. وی از همه مدیران خواست تا خود را برای اجرای این قانون آماده کنند.

احمدی‌نژاد گفت: قرار است پول از مردم گرفته شود، اما به صورت هدفمند به دست آن‌ها بازگردد. این طرح روابط اقتصادی را تغییر می‌دهد و فرصت‌های بی‌بدیلی در اختیار قرار می‌گیرد و دولت نیز با قدرت این کار را اجرا خواهد کرد. او همچنین گفت که در مورد بحث هدفمند کردن یارانه‌ها و توضیح ابعاد آن، به‌زودی در یک برنامه تلویزیونی حضور خواهد یافت.