از این پس باید از دانشمند‌ان به صورت آشکار و غیرآشکار حفاظت کرد

فرمانده نیروی انتظامی درباره حادثه تروریستی اخیر در تهران با اشاره به این که پیش از این کارهای اطلاعاتی خوبی انجام گرفته بود، افزود: از این که قرار است اقدامی صورت گیرد، تقریبا هشدار داده شده بود و همه مطلع بودند، البته فکر می‌شد که به طور مثال به یک تاسیسات در یک جای دیگری ضربه‌ای وارد شود.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در رابطه با برخورد با افرادی که اقدام به فرستادن اس ام اس و ایمیل‌های فراخوان برای اغتشاش می‌کنند، اظهار کرد: شرکت در اجتماعات غیرقانونی، اغتشاشات و توهین به مقدسات از مواردی است که موجب برخورد می‌شود که در این راستا بعد از اتمام حجتی که پس از اتفاقات روز عاشورا انجام شد، پلیس عنوان کرد که مدارا هم کنار گذاشته شده و با این افراد از سوی پلیس و دستگاه قضایی به شدت برخورد می‌شود.

افرادی که اقدام به فراخوانی و سازماندهی می‌کنند، عوامل اصلی اغتشاشات هستند

وی در عین حال تصریح کرد: نباید فراموش کنیم کسانی که به خیابان می‌آیند، عامل اصلی نیستند، بلکه تحریک‌کنندگان و افرادی که اقدام به فراخوانی و سازماندهی این افراد می‌کنند، آنها عوامل اصلی هستند که شاید در میدان هم نباشند.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: به دلیل سیاست مدارا قرار نبود که فشار زیادی در برخوردها وارد شود، اما این افراد هم باید بدانند بالاخره اس ام اس‌ها را از کجا می‌زنند یا ایمیل‌ها از کجا فرستاده می‌شود که این‌ها زیرمجموعه سیستم‌هایی است که کاملا تحت کنترل است. این افراد تصور نکنند استفاده از آنتی پروکسی‌ها و... موجب شناسایی نشدن آن‌ها می‌شود، چون این موضوع یک ساده‌اندیشی است.

وی تاکید کرد: اگر تاکنون برخوردی نشده به این دلیل است که قرار بر برخورد نبوده است، لذا از این پس اگر این افراد به کار خود ادامه دهند، همه سوابق گذشته آن‌ها که ثبت شده است، تحت حساب و کتاب قرار می‌گیرد و آنهایی که کار سازماندهی یا فراخوانی انجام می‌دهند، حتما جرمشان بسیار بیشتر از افرادی است که کف خیابان می‌آیند و قانون شکنی می‌کنند.

پرونده‌ دست وزارت اطلاعات است

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس در اقدام تروریستی اخیر در کشور، اظهار کرد: پرونده‌ دست وزارت اطلاعات است و پلیس هم با آن‌ها همکاری می‌کند.

یک ترور نسبتا کور را انجام دادند که این موضوع متوقع نبود.

وی با اشاره به این که پیش از این کارهای اطلاعاتی خوبی انجام گرفته بود، افزود: از این که قرار است یک اقدامی صورت گیرد، تقریبا هشدار داده شده بود و همه مطلع بودند، البته فکر می‌شد که به طور مثال به یک تاسیسات در یک جای دیگری ضربه‌ای وارد شود که در این راستا تمام پیش‌بینی‌ها صورت گرفته بود، اما دیدید که یک ترور نسبتا کور را انجام دادند که این موضوع متوقع نبود و طبیعتا برای پیشگیری از این موارد، از این پس باید از دانشمند‌ان و پژوهشگران به صورت آشکار و یا غیرآشکار محافظت صورت گیرد. این افراد هم برای حفظ جان خود باید تمهیدات لازم را مد نظر قرار دهند.