هیات دولت به دستور رییس‌جمهور بسیج گسترده برای شناسایی عاملان انفجار را آغاز کرد

دنیای اقتصاد- فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به ترور مسعود علی محمدی گفت که هنوز هیچ کس در رابطه با اقدام تروریستی منطقه قیطریه بازداشت نشده است‌.
در همین حال و به گزارش ایسنا، علاوه بر علی لاریجانی، وزیر کشور هم در خوزستان گفته است که وابستگان به آمریکا و صهیونیسم مسوولیت این ترور را به عهده گرفتند؛ چرا که دشمنان با پیشرفت این مملکت مخالفند. مسعود علی‌محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران روز سه‌شنبه هنگام خروج از منزلش به دلیل انفجار بمب کشته شد. پیکر این استاد شهید قرار است امروز‌، ساعت 8 و سی دقیقه از مقابل منزل آن مرحوم تشییع و در امامزاده علی‌اکبر چیذر به خاک سپرده شود. اما تحقیقات برای تکمیل این پرونده در حالی آغاز شده است که به گزارش ایسنا و به گفته سردار رجب‌زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ هنوز هیچ‌کس در رابطه با اقدام تروریستی منطقه قیطریه بازداشت نشده است و پلیس در حال بررسی این اقدام تروریستی و تلاش برای دستگیری عامل یا عاملان این موضوع است.
همزمان دادستان تهران عباس جعفری دولت‌آبادی هم در گفت‌وگو با ایسنا از ارجاع پرونده ترور فیزیکدان ایرانی به دادسرای انقلاب خبر داد و گفت که رسیدگی به پرونده‌های بمب‌گذاری در صلاحیت دادگاه انقلاب است. وی گفت: تحقیقات درباره انگیزه و علت انفجار ادامه دارد.
واکنش هیات دولت
واکنش‌ها به ترور استاد فیزیک دانشگاه تهران اما همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین این واکنش‌ها هیات دولت با انتشار بیانیه‌ای اقدام تروریستی که منجر به شهادت استاد دانشگاه تهران، دکتر مسعود علی‌محمدی شد را به شدت محکوم کرد. به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است‌: «آدم ربایی و ترور» پرده‌هایی از یک توطئه مشترک علیه ملت ایران تلقی می‌شود. از یک سو ماموران جاسوسی و اطلاعاتی دولت آمریکا در کشورهای ثالث اقدام به ربودن چند شهروند ایرانی و انتقال آنها به آمریکا می‌کنند و از سوی دیگر عوامل سرسپرده و خائن او در داخل ایران دست به ترور یکی از شهروندان و صاحبان فکر و اندیشه می‌زنند. دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد که حسب دستور رییس‌جمهور محترم، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور با استفاده از تمامی امکانات خود و به صورت گسترده در تلاش هستند تا ضمن شناسایی و بازداشت عامل و عاملان این جنایت، حامیان خارجی آنان را در نزد افکار عمومی جهان رسوا کنند.
توضیحات وزیر کشور
در این میان وزیر کشور گفت: دستگاه‌های امنیتی برای پیدا کردن عوامل ترور اخیر بسیج شده‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهندس مصطفی محمد‌نجار، وزیر کشور در حاشیه سفر استانی هیات دولت به خوزستان با اشاره به ترور یک استاد دانشگاه در تهران اظهار کرد: این حرکت بسیار زشت از طرف وزارت کشور به شدت محکوم می‌شود و نیروهای دست‌اندرکار و دستگاه‌های مرتبط برای پیگیری و کشف زوایای پنهان این ترور فعال شده‌اند.
وزیر کشور تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی شرایط هستند و همگی برای پیدا کردن عوامل این ترور بسیج شده‌اند.
واکنش رییس دانشگاه تهران
رییس دانشگاه تهران فرهاد رهبر هم در این‌باره به فارس گفت‌: دشمن راه‌های متعددی را برای توقف حرکات بزرگ در جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران تجربه کرده که در تمام این راه‌ها شکست خورده است، در سال گذشته تولید مقالات علمی کشور به رشد ۱۰۰ درصدی رسید که چنین جهشی در تولید علم بسیار کم سابقه است، بنابراین زمانی که دشمن این پیشرفت‌ها را مشاهده می‌کند، برنامه‌ریزی خواهد کرد تا به اشکال مختلف نخبگان کشور را جذب کند و اگر نتوانست این کار را انجام دهد، به یک شکلی با حذف فیزیکی، آنها را از دایره خدمت‌رسانی به جامعه خارج می‌کند.
رهبر با بیان اینکه دشمنان این رویه را بعد از شکست‌هایی که در عرصه‌های مختلف خوردند در پیش گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند که در جمهوری اسلامی ایران «علی محمدی» زیاد داریم، خوشبختانه دانشجویان علی محمدی و دیگر اساتید جای استاد علی محمدی را پر خواهند کرد. رییس دانشگاه تهران همچنین گفت: نوشته‌ها، مقالات و مباحث علمی این استاد و همچنین رفتارش در کلاس، تدین و اعتقاد به نظام اسلامی، ولایت فقیه و رهبری حکایت از تعهد و تفحص ویژه وی داشت و به همین دلیل برای از دست دادن وی بسیار تاسف می‌خوریم.

هشدار هاشمی درباره توطئه جدید

در پی ترور استاد مسعود علی محمدی، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری صادر شد. به گزارش ایلنا دراین پیام آمده است: خبر شهادت مظلومانه دکتر مسعود علی‌محمدی، عضو برجسته هیات علمی دانشگاه تهران باعث تاسف و تالم خاطر گردید. ترور ناجوانمردانه این دانشمند ارزشمند فیزیک کشور، نشان از آغاز خط تازه توطئه علیه نظام اسلامی می‌باشد و مطمئنا مسوولان مربوطه با هوشیاری تمام برای خنثی شدن این توطئه شوم اقدام خواهند کرد. اینجانب با تسلیت این مصیبت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، دانشجویان ایشان و خانواده داغدار،‌ علو درجاتش را از خداوند متعال خواستارم.

تسلیت خاتمی به همسر استاد فیزیک

سید محمد خاتمی رییس‌جمهور پیشین کشورمان ضمن صدور پیامی ترور استاد دکتر علی محمدی را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا متن این پیام بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ سرکار محترم خانم منصوره کرمی
شهادت جانگداز عالم وارسته و اندیشمند متعهد و متبحر و خدمتگزار ارزنده عرصه علم و ایمان و فرزند فرزانه ملت بزرگوار حضرت آقای دکتر مسعود علی محمدی؛ جان همه دوستداران دانش و فرهنگ و اسلام و ایران را داغدار کرد و بار دیگر چهره کریه تروریسم را نشان داد. دست پلیدی که به این جنایت اقدام کرد، بدون تردید دشمن ایران و ملت و خواستار ایجاد و بسط بحرانی است که برای همه زیانبار است. می‌دانم که در این مصیبت بزرگ جانتان آزرده است، ولی توکلتان به حضرت حق، تسلی بخش دل‌داغدار شما و فرزندان عزیز آن سفر کرده گرامی است. از درگاه حضرت حق برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی و برای اسلام و ایران سربلندی و امنیت و پیشرفت مسالت دارم.