دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: بدترین ضربه‌ای که می‌تواند به یک نظام وارد شود و پایه‌های آن را متزلزل کند، رفتارهای خودسرانه و غیرقانونی است. فاطمه راکعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به نظر من پرهیز از حرکت‌های خودسرانه مهم و حیاتی است؛ چراکه این اقدامات نقش کلیدی در ایجاد بحران‌های غیرقابل ساماندهی در جوامع دارد که اگر به موقع جلوی این رفتارها گرفته نشود، ممکن است فجایعی به بار بیاید که نتوان کاری برای جبران آنها کرد.

وی گفت: امیدوارم پس از تاکیدات صریح مقام رهبری، حرکت‌های خودسرانه تکرار نشود. البته تکلیف موارد گذشته نیز باید معلوم شود. یعنی باید گفته شود که مسوولان ذی‌ربط چه خواهند کرد؛ چراکه موضوع مربوط می‌شود به حقوق مردم ـ که در نظام اسلامی و قانون اساسی به شدت بر آن تاکید شده است ـ و بر طبق این اصول چنین مواردی اساسا نباید پیش می‌آمد.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش افزود: به نظر من مسوولین حتما باید به مسائل پیش آمده رسیدگی کنند و کسانی را که در حرکت‌های خودسرانه و غیرقانونی نقش داشته‌اند، دستگیر، محاکمه و به مردم معرفی کنند.

وی افزود: مصلحین جامعه ـ چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا ـ و همه کسانی که به اسلام و قانون اساسی معتقدند و به آن احترام می‌گذارند و اگر هم انتقاد و حرفی دارند، دقیقا در چارچوب قانون است، باید این خواسته را مبنی بر محکوم کردن افراد خودسر مطرح کنند. این مهمترین نقطه‌ اختلاف منتقدین با کسانی است که به هر نامی موافق هستند و بهتر است مشکلی که پیش آمده به صورت قانونی حل شود.