لاریجانی: از چند روز قبل می‌دانستیم موساد و سیا به دنبال عملیات تروریستی هستند

رییس مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت دکتر علی‌محمدی، گفت: به ما اطلاعات روشنی از چند روز قبل رسیده بود که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی با همکاری سیا، دنبال عملیات تروریستی در تهران هستند. شاید تصور می‌کردند با توجه به برخی مشاجرات داخلی، مجال برای چنین اقدامی یافتند و می‌توانند هم اساتید دانشگاه را نگران کنند هم به کارهای تحقیقاتی هسته‌ای کشور لطمه وارد کنند.

علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار بیانیه پذیرفتن مسوولیت این حادثه از سوی یک گروه سلطنت طلب، خطاب به سران آمریکا گفت: فرض کنیم شما توانستید حداقل خود را با این اطلاعیه گروه بی‌هویت پادشاهی سرگرم نمایید. حالا در مقابل سوال دیگری قرار می‌گیرید که چرا این گروه تروریست را در ایالات متحده پذیرایی می‌کنید. مگر سال‌ها فریاد مبارزه با تروریسم سر نمی‌دادید و چند جنگ در منطقه ما با این ادعای دروغین تحمیل نکردید؟ پس چگونه کشور خود را لانه تروریست‌ها کرده‌اید؟ وی گفت: آقای اوباما باید خیلی به حال شما تاسف خورد. از آن همه دعاوی انسان‌دوستانه و تغییرات، امروز همان چهره عقب افتاده جنگ‌طلبی و اقدامات تروریستی گذشته باقی مانده است و شما خود می‌دانید این اقدامات کثیف از نظر عملیاتی سبک و ساده است و بد سرنوشتی را در این حرکت ماجراجویانه برای خود آغاز کرده‌اید و عملا اقدامات تروریستی را ترویج نموده‌اید.

لاریجانی ادامه داد: البته ایالات متحده از بدو پیروزی انقلاب اسلامی از همه روش‌ها در مقابله با ملت ایران استفاده نمود. از اقدامات جدایی‌طلبانه، کمک به گروه‌های تروریستی و جنگ تحمیلی در ابتدای انقلاب تا ماجراجویی‌های مختلف، از جمله در مساله هسته‌ای ایران. در سال‌های اخیر هر آنچه توانستید در جهت سنگ‌اندازی در مقابل پرونده هسته‌ای ایران دریغ نکردید.

رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: در ظاهر قیافه حق به جانب گرفتند و از همه نهادهای بین‌المللی بهره جستند تا در اراده ملت ایران در جهت پایداری در پرونده هسته‌ای خلل وارد نمایند. از سیاست مفتضح چماق و هویج استفاده کردند تا ملت ایران را خسته کنند. گاه از مذاکره سخن گفتند، گاه قطعنامه صادر نمودند. هر روز با نوعی بازی دیپلماتیک خواست رژیم صهیونیستی را عملی کردند. وی گفت: حال بعد از ناکامی در همه‌ این روش‌های خصمانه، به حذف فیزیکی دانشمندان هسته‌ای روی آوردند. خواهید دید که این اقدامات تروریستی نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت و ملت ایران با اراده محکم‌تر از دستاوردهای هسته‌ای کشور صیانت خواهد نمود. اما این نقطه سیاه نیز در پرونده جنایات آمریکا نسبت به ملت ایران ثبت خواهد شد و معلوم نیست این ماجراجویی پایان مناسبی برای شما داشته باشد.

لاریجانی تصریح کرد: همزمان وزیر خارجه آمریکا هشدار دادند که تحریم‌های آتی علیه ایران، گروه کوچکی از تصمیم‌گیرندگان را در برمی‌گیرد که آنها روابط سیاسی و تجاری با هم دارند و این راه، راه هوشمندتری برای تحریم‌ها است. انصافا هوشمندی و ذکاوت از سر تا پای این سخنان می‌بارد. چقدر از مسائل ایران بیگانه هستید؟ شاید همین مقدار نقد سخنان شما به منفعت ما نباشد. بهتر است همین راه هوشمندانه بروید و مطمئن باشید ایران روش مشابه شما را دنبال نمی‌کند. بلکه شما را در مقابل شوک‌های منافع ملی آمریکا قرار می‌دهد.