فیلمبرداری «بیداری» تمام نشده ‌است

مهر- چند صحنه از فیلم سینمایی «بیداری» به کارگردانی فرزاد موتمن که تولید آن زمستان ۸۷ آغاز شد، هنوز فیلمبرداری نشده‌‌اند. فیلمبرداری این فیلم دی و بهمن سال گذشته در تهران انجام شد و به علت تعجیل و شتاب برای رساندن آن به جشنواره فجر، برخی سکانس‌ها نیاز به تکرار داشته و حتی یک سکانس مهم فیلم هنوز فیلمبرداری نشده است.

با توجه به اینکه شرایط زمانی و آب و هوایی وقوع قصه در فصل زمستان و دقیقا در همان ایامی است که جشنواره برگزار می‌شود و از سوی دیگر فرزاد موتمن و بعضی از بازیگران نیز درگیر پروژه‌های دیگری بوده اند، تصمیم گرفته شد تا در شرایطی آرام و به دور از عجله این فیلم آماده شود.

سعید حاجی میری طی چند هفته گذشته تدوین بخش‌های آماده فیلم را به پایان رسانده و به زودی سکانس‌های مورد نظر با مهیا شدن شرایط لازم فیلمبرداری خواهند شد. به همین دلیل و با هماهنگی با مسوولان بنیاد فارابی نسخه ای از این فیلم برای بازبینی اعضای هیات انتخاب به دفتر جشنواره ارسال نشد.

فیلمنامه «بیداری» را کریم هاتفی‌نیا و سعید حاجی میری به نگارش درآورده‌اند که مضمونی مرتبط با سی سال انقلاب اسلامی ایران دارد. «بیداری» داستان زنی به نام زهرا است که حافظه‌اش از زمانی که برای آخرین بار دختر ۶ ساله‌اش یاسمن را دیده، متوقف شده است. اکنون پس از گذشت ۲۴ سال از آن اتفاق، حافظه زهرا بازگشته است.