کتاب‌های درسی دختران و پسران تفکیک نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نوع آموزش‌های دانش‌آموزان با توجه به سن و جنس آنها متفاوت است، گفت: کتاب‌های درسی دختران و پسران یکی است و هیچ تغییری در تألیف آنها ایجاد نخواهد شد.

به گزارش فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار داشت: با ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش، کتاب‌های درسی نیز تغییر خواهد کرد اما این تغییرات به معنای آن نیست که این کتاب‌ها بر اساس جنسیت دختر و پسر جدا شود بلکه یادگیری از حالت سنتی حفظ کردن به روش گرایش دانش‌آموزان به تفکر و نوآوری تغییر خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با دستور کار قرار گرفتن تغییر مقاطع تحصیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای این طرح به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز نیاز دارد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه رییس شورای‌عالی آموزش و پرورش، رییس‌جمهور است، ارسال نامه‌ یا لایحه‌ای با این موضوع به مجلس باید توسط دولت صورت گیرد و از مسوولیت‌های وزیر آموزش و پرورش نیست. وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: امیدوارم شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی با اجرای این طرح موافق باشند. وی در پاسخ به انتقاد برخی کارشناسان که تغییر سریع مقاطع تحصیلی را به ضرر آموزش و پرورش می‌دانند، اظهار داشت: برخی اقدامات در آموزش و پرورش نیاز به سرعت دارد و اگر نتوانیم به سرعت تصمیم‌گیری کنیم در ابتدای مهر سال آینده، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم؛ در صورتی که اجرای این طرح به پس از مهر موکول شود ۲ سال بعد از تصدی وزارت آموزش و پرورش نیز نمی‌توانم اقدامی را در آموزش و پرورش به انجام برسانم.