رخشان بنی‌اعتماد موافق حضور فیلمش نیست   سامان مقدم: دوست دارم فیلمم در جشنواره باشد

نگاه سوم- پیرو سخنان علی‌اکبر قاضی‌نظام (مدیر بخش سینما و تلویزیون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) درباره حضور قطعی فیلم «حیاط خلوت خانه خورشید» در جشنواره فیلم فجر، این بار‌ سعید رشتیان (مجری طرح و یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم) اعلام کرد: خانم بنی‌اعتماد موافق حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر نیست.

سعید رشتیان با اشاره به نحوه حضور فیلم «حیاط خلوت خانه خورشید» در جشنواره فیلم فجر به ایلنا گفت: پیگیری مسائل مربوط به ارسال فیلم به جشنواره فیلم فجر به مسوولان شهرداری محول شده بود، اما ارسال فیلم «حیاط خلوت خانه خورشید» ساخته رخشان بنی‌اعتماد به جشنواره فیلم فجر، به اطلاع کارگردان نرسیده بود.

رشتیان افزود: در اواسط دی‌‌ماه، آقای قاضی‌نظام (مدیر بخش سینما و تلویزیون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) درخصوص ارسال فیلم به جشنواره فجر با من تماس گرفتند. در آن مقطع مهلت ارسال فیلم به جشنواره سپری شده بود، ولی من هر نوع پیگیری در این زمینه را به خود ایشان که سفارش‌دهنده‌ اصلی فیلم هستند، محول نمودم.

رشتیان تاکید کرد: امسال پنج فیلم دیگر ما در بخش مسابقه فیلم مستند کوتاه و نیمه‌بلند جشنواره فجر شرکت دارد. اگر از قبل، قصد ارسال این فیلم به جشنواره را داشتیم، همانند دیگر فیلم‌هایمان در موعد مقرر این کار را انجام می‌دادیم. البته باید موضوع این تماس را به اطلاع خانم بنی‌اعتماد و آقای کلانتری می‌رساندم که متاسفانه چنین نشد. درحال حاضر خانم بنی‌اعتماد موافق شرکت فیلم «حیاط خلوت خانه خورشید» در جشنواره فیلم فجر امسال نیستند و این مساله به اطلاع مسوولان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز رسیده است.

همچنین «سامان مقدم» کارگردان فیلم‌ سینمایی «صد سال به این سال‌ها» با تاکید بر این که از صحبت‌های او نباید بهره‌برداری رسانه‌ای و سیاسی کرد،به خبرگزاری فارس گفت: تنها دلیل حضورم در جشنواره فیلم فجر رفع توقیف «صد سال به این‌ سال‌ها» پس از سه سال است و در خواست من و تهیه‌کننده کار از هیات انتخاب جشنواره این است که حتی فیلم خارج از بخش مسابقه به نمایش درآید و حتی داوری نیز نشود.

وی اظهار داشت‌‌: برای من دریافت جایزه اهمیت ندارد و فقط می‌خواهم با حضور در جشنواره فیلمم رفع توقیف شود؛ چرا که مردم برای من بهترین داوران بوده‌اند و به همین دلیل علاقه‌مند هستم تا با نمایش فیلم در خارج از بخش مسابقه مردم «صد‌سال به این سال‌ها» را داوری کنند.