«مصطفی زمانی» با4 فیلم در اولین سال حضور سینمایی

مصطفی زمانی در اولین سال حضورش در سینما، چهار فیلم متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر دارد.

این بازیگر که با ایفای نقش حضرت یوسف (ع) در سریال یوسف پیامبر شناخته شد، در جشنواره بیست و هشتم فجر علاوه بر نسخه سینمایی این مجموعه، سه فیلم دیگر را نیز در آخرین مراحل فنی دارد.

«آل» به کارگردانی بهرام بهرامیان اولین تجربه سینمایی این بازیگر است که به تهیه‌کنندگی علی معلم در ارمنستان ساخته شده و در آن نقش مهندس جوانی را دارد که از طرف هیات‌مدیره شرکت محل کارش‌، همراه زن باردار خود عازم یک ماموریت کاری به ارمنستان می‌شود و به تدریج زندگی آفتابی این زوج‌، جای خود را به روزهای تیره می‌دهد.

آنا نعمتی‌، همایون ارشادی‌، هنگامه حمیدزاده‌، کیتوش آرزویان‌، سونیا کاتوزیان‌، لیزا عزیزیان‌، نارنیه خاچاتوریان‌، سورن کانجومیان‌ و اِتِری وسکانیان دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«مرا ببخش مادر» ساخته مهدی نادری که مانند بهرامیان اولین تجربه کارگردانی‌اش در سینمای بلند محسوب می‌شود، دیگر فیلمی است که این بازیگر در آن حضور داشته و در کنار پانته‌آ بهرام، مزدک میرعابدینی، عدنان شاه‌طلایی، مجید بهرامی، جهان‌مهر سرشار و آریانا شاکری در فیلمی جنگی به ایفای نقش پرداخته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مخالفین اشغال عراق هشدار دادند که عراق و خاورمیانه باتلاق بزرگی است برای آمریکا، اما گوش نکردند. پس در باتلاق هرچه بیشتر دست‌وپا بزنی بیشتر فرو می‌روی و مادرهای سربازان هر دو طرف جنگ هیچ‌وقت فرماندهان را نمی‌بخشند.»

دیگر فیلمی که مصطفی زمانی در آن حضور داشته «کیفر» به کارگردانی حسن فتحی است.

این فیلم که فیلمنامه آن را علیرضا نادری و حسن فتحی نوشته‌اند، داستان مرد میانسالی است که به دلیل قتل یک جوان در آستانه قصاص است. خانواده وی در تلاش برای جلب رضایت اولیای دم هستند و در این رابطه مبلغی را به عنوان پول دیه جور می‌کنند، اما پول هنگام انتقال آن از بانک توسط چند سارق دزدیده می‌شود.

مریلا زارعی، هانیه توسلی، امیر جعفری، جمشید هاشم‌پور، انوشیروان ارجمند، مینا جعفرزاده، پردیس افکاری، اسماعیل گرامی، فرشید صمدپور، علیرضا نائینی و میترا تبریزی دیگر بازیگران این فیلم هستند. مصطفی زمانی، به‌زودی برای بازی در نقش اصلی فیلم «قصه پریا» فریدون جیرانی مقابل دوربین خواهد رفت.