سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان مدعی مذاکره این کشور با جمهوری اسلامی ایران درباره بازگرداندن دختر رهبر القاعده به ریاض خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، الفیصل عصر روز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با احمد داود اوغلو همتای ترکیه‌ای خود در ریاض اعلام کرد: در حال انجام مذاکرات با ایران برای بازگرداندن دختر بن لادن به عربستان هستیم.

وزیر خارجه عربستان گفت: ما این مساله (‌‌بازگشت دختر بن لادن‌) را یک موضوع انسان دوستانه محسوب می‌کنیم. به گفته سعودالفیصل، عربستان در حال مذاکره با ایران در مورد مقدمات این انتقال است.

وی از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد. چندی پیش روزنامه تایمز لندن در مطلبی مدعی حضور «ایمان بن لادن» دختر رهبر شبکه تروریستی القاعده در ایران و پناهنده شدن وی به سفارت عربستان در تهران شده بود.به نوشته این روزنامه انگلیسی، دختر بن لادن به همراه چند نفر دیگر پیش ازحوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از افغانستان خارج شده بودند.

تکذیب خروج دختر بن لادن از ایران

در تحولی دیگر پرس.تی.وی گزارش داد: ادعای خروج دختر اسامه بن لادن از ایران به مقصد عربستان تکذیب شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پرس تی.وی، زینا بن لادن، همسر عمر، فرزند چهارم بن لادن در تماس با این شبکه خبری روز شنبه، گفت: ایمان، دختر عمر به عربستان بازنگشته است.

به گزارش شبکه خبری العالم، عمر در تماس با منوچهر متکی، وزیر خارجه‌ ایران از این که زمینه‌ها برای بازگشت ایمان به عربستان در حال آماده شدن است، قدردانی کرده است.