رییس‌جمهور امروز به دو کشور تاجیکستان و ترکمنستان سفر می‌کند. به گزارش ایلنا‌، محمود احمدی‌نژاد امروز به تاجیکستان و فردا به ترکمستان سفر می‌کند. علی اصغر شعردوست سفیرایران در تاجیکستان‌، دیدار احمدی‌نژاد از این کشور را آغاز فصل تازه در توسعه مناسبات دو جانبه و امکانی برای بحث و بررسی ابعاد جدید روابط دو کشور عنوان کرد. وی افزود: دیدار و مذاکره با مقامات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی، امضای چند سند جدید همکاری در عرصه‌های مختلف و بازدید از پروژه‌هایی که با سرمایه و مساعدت ایران در تاجیکستان در حال احداث است از بخش‌های اصلی برنامه این سفر اعلام شده است.

محمدرضا فرقانی سفیر ایران در ترکمنستان نیز با اشاره به این که احمدی‌نژاد روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه به دعوت رسمی رییس‌جمهور ترکمنستان به این کشور سفر می‌کند، گفت: در این سفر علاوه بر دیدار‌های دو جانبه، هیات‌های اقتصادی دو کشور چند سند همکاری امضا خواهند کرد.

وی با اشاره به این که سفر رییس‌جمهور به ترکمنستان در پاسخ به سفر سال گذشته رییس‌جمهور ترکمنستان به تهران انجام می‌شود، تصریح کرد: در این سفر با حضور رییسان جمهور ایران و ترکمنستان خط لوله دوم انتقال گاز ترکمنستان به ایران افتتاح می‌شود که با شروع عملیات انتقال گاز، حجم گاز وارداتی ایران از ترکمنستان به ۱۴ میلیارد مترمکعب در سال خواهد رسید.

سفیر ایران در ترکمنستان با بیان این که هیات‌های ایران و ترکمنستان در طول سفر رییس‌جمهور به عشق آباد سند‌های متعددی برای افزایش همکاری‌ها امضا خواهند کرد، تصریح کرد: رییس‌جمهور در این سفر با ایرانیان حاضر در ترکمنستان اعم از تجار، بازرگانان، شرکت‌های اقتصادی و صنعتی فعال ایران و ایرانیان مقیم ترکمنستان نیز دیدار خواهد کرد.