از این به بعد هیچ‌گونه مدارایی با آشوبگران نکنید

وزیر کشور تاکید کرد: به نیروهای پلیس دستور داده‌ایم از این به بعد هیچگونه مدارایی با آشوبگران نکنند و اگر فردی جهت همکاری با اغتشاشگران در تجمعات ظاهر شود به فوریت دستگیر خواهد شد. مصطفی محمدنجار تصریح کرد: این‌گونه افراد با توجه به نظر فقهی علما و مسوولان قضایی که در چند روز گذشته اعلام کردند، حکم معاند و اقدام‌کننده علیه امنیت کشور را دارند و محارب هستند و تکلیف محارب هم کاملا روشن است. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی محمدنجار گفت: دشمن ارکان اساسی نظام یعنی اسلام، رهبری و مردم را نشانه رفته است. وی با بیان این‌که «اغتشاشگران با تمام عوامل‌شان زیر علم انگلیس و آمریکا و صهیونیست جمع شده‌اند» اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر ردپای منافقین، سلطنت‌طلبان و معاندین و کسانی که طی ۳۰ سال گذشته کینه نظام را به دل داشته‌اند، کاملا مشهود است. وی اقدام این افراد را «اقداماتی کاملا سازمان یافته و با هدایت بیگانگان و بازیگری منافقان، سلطنت‌طلبان و عناصر منافق در درون» دانست و تصریح کرد: تاکنون عده‌ای از منافقین دستگیر شده‌اند و با تلاش قوه‌قضائیه دادگاه این عوامل فتنه نیز به زودی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه «اغتشاشگران با اعمال ننگین خود می‌خواهند از این مردم عزیز انتقام بگیرند» ادامه داد: پس از انتخابات عده‌ای قدرت‌طلب که زیر بار رای مردم نرفتند، می‌خواستند رای خود را با دیکتاتوری بر مردم تحمیل کنند. حال آنکه مردم آن را قبول نکردند و امروز آن‌ها با اقدامات خود در پی انتقام‌جویی و انتقام‌گیری از مردم عزیز ایران هستند. وزیر کشور افزود: آن‌ها کار را به جایی رسانده‌اند که از یک طرف می‌خواهند رای خود را با دیکتاتوری به مردم تحمیل کنند و از طرف دیگر درصدد انتقام‌گیری از همین مردم هستند آن‌چنان که مقدسات این ملت را نیز زیر سوال می‌برند. وی تصریح کرد: عزاداری برای امام‌حسین(ع) مورد وفاق همه ملت است و این ملت بزرگ به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که افرادی قلیل به هتک حرمت مقدسات آن‌ها بپردازند و به کار خود ادامه دهند. وی با اشاره به بزرگنمایی و تحریف اخبار توسط رسانه‌های بیگانه بر کمک‌های مالی و اطلاعاتی و رسانه‌ای دشمن جهت سوءاستفاده از فضای داخلی کشور توسط عوامل فتنه تاکید کرد و گفت: این فعالیت‌ها کارهایی سازمان یافته هستند که بر ملت ایران کاملا آشکار است و مردم فهیم ایران اسلامی کاملا به این روش‌ها آگاه هستند.

تکلیف برای برخورد با آشوبگران برای مسوولان روشن شده است

وزیر کشور با تشکر از ملت ایران به خاطر «برگزاری راهپیمایی‌های باشکوه و سرنوشت‌ساز پس از حوادث روز عاشورای تهران» گفت: با توجه به خواست میلیونی ملت، تکلیف برای مسوولان روشن شده است و حتما به وظایف قانونی خود در مقابله با آشوبگران و هتاکان روز عاشورای حسینی تهران عمل خواهند کرد. وی با اشاره به سوءاستفاده اغتشاشگران از خلأ حضور مردم در روز عاشورا در خیابان انقلاب گفت: روز عاشورا که مردم مشغول عزاداری بودند، اغتشاشگران با طراحی قبلی از این شرایط سوءاستفاده کردند و به اغتشاش و هتک حرمت مقدسات پرداختند و اموال عمومی را نیز تخریب کردند.