ساندرا بولاک پولسازترین بازیگر سال شد

سینماداران آمریکایی ساندرا بولاک را که پس از دو سال غیبت با سه فیلم به سینماها بازگشت، به عنوان پولسازترین ستاره هالیوود در سال ۲۰۰۹ برگزیدند.

به گزارش خبرآنلاین، موسسه انتشاراتی کوئیگلی امسال نیز مانند سال‌های قبل با نظرسنجی از صدها سینمادار در آمریکای شمالی فهرستی از ۱۰ ستاره پولساز هالیوود تهیه کرد که روز پنج‌شنبه منتشر شد. در این فهرست بولاک ۴۵ ساله به لطف موفقیت دو فیلم «پیشنهاد» و «نقطه کور» بالاتر از بازیگرانی چون جورج کلونی و دنزل واشنگتن قرار دارد. کمدی رومانتیک «پیشنهاد» ژوئن پیش اکران شد و تاکنون در دنیا ۳۱۵ میلیون دلار فروخته است.

درام ورزشی «نقطه کور» هم از ۲۰ نوامبر تاکنون تنها در آمریکا و کانادا ۱۹۳ میلیون دلار فروش داشته و به زودی در دیگر کشورها نیز اکران می‌شود. بولاک برای هر دو فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب است.

بولاک در سال ۲۰۰۹ کمدی «همه چیز درباره استیو» را هم روی پرده سینماها داشت که در آمریکا و کانادا ۳۴ میلیون دلار فروخت.

موسسه انتشاراتی کوئیگلی گفت: فهرست پولسازترین ستاره‌های هالیوود نه بر مبنای میزان فروش فیلم‌های آنها، بلکه بر اساس دیدگاه سینماداران درباره قدرت آنها در جلب نظر تماشاگران تهیه شده است.

به عنوان مثال فیلم «ترانسفورمرها: انتقام کشته‌شدگان» با بیش از ۴۰۰ میلیون دلار پرفروشترین فیلم سال ۲۰۰۹ در آمریکا است، اما خیلی‌ها اعتقاد دارند موفقیت این فیلم نه ناشی از ستاره‌های آن، بلکه به خاطر جذابیت خود مجموعه و اسباب‌بازی‌هایی است که فیلم از روی آنها ساخته شده است. آخرین باری که یک بازیگر زن در صدر فهرست کوئیگلی قرار گرفت، سال ۱۹۹۹ بود که جولیا رابرتز این رتبه را از آن خود کرد. رابرتز که کمدی «فریب» با بازی او در گیشه‌های فروش شکست خورد، از راهیابی به فهرست امسال بازماند.

بولاک سال ۱۹۹۴ با فیلم حادثه‌ای بسیار موفق «سرعت» به شهرت رسید و یکی از مطرح‌ترین ستاره‌های هالیوود شد، اما از سال ۲۰۰۷ تا پیش از فیلم «پیشنهاد» در فیلم دیگری بازی نکرده بود.